Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063111" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákůmse sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejichchápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice.
Název v anglickém jazyce
Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment
Popis výsledku anglicky
This text deals with the development of a child with a hearing impairment and its position in the major society. Text also deals with determinants of personality development of the child with hearing impairment and learning standarts and values existingin society. A very important role in this process has, in addition to parents, school. School is an environment, where individuals with hearing impairment spend the majority of her childhood and adolescence. An important task of teachers in regular schools and schools for the hearing impaired children is to show children way to achieve social inclusion as far as possible. At the end of the text, there are presented the results of research. The aim of research should evaluate the options and specifics inthe teaching of religion, as well as evaluate the possibility to transmit spiritual values and understanding of these values. This research also includes options of active spiritual life in children with hearing impairment in the Czech R
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
D. Opatřilová, M. Vítková et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.
ISBN
9788021059962
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
101-111
Počet stran knihy
266
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—