Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316158" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R. Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků. V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovations in Hadwriting Literacy Development - Teaching Comenia Script

  • Popis výsledku anglicky

    The paper informs about the background, course and findings of the research in experimental examination of the Comenia Script font, which was carry out by Pedagogical Faculty of Charles University in Prague. Its main goal was if the new font developed byR. Lencová is a valid form for beginning to handwrite and to also suggest succeeding steps which would make its usage in the school praxis usable, if the findings were to be positive. Evaluation of the new font took place between 2010 and 2012 with 33 classes of elementary and special schools, namely pupils of 1st and 2nd grades. It was proved that the new pattern of handwriting is proper for the pupils but not as only or a main approach, but an alternative approach. The readers will also learn about the most common outcomes from professional debates - with the arguments in for and against this font, which accompanied this study and also with the final suggestions how to deal with the Comenia Script for schools, teachers, parents and t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    50-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus