Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316158" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script
Popis výsledku v původním jazyce
Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R. Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků. V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.
Název v anglickém jazyce
Innovations in Hadwriting Literacy Development - Teaching Comenia Script
Popis výsledku anglicky
The paper informs about the background, course and findings of the research in experimental examination of the Comenia Script font, which was carry out by Pedagogical Faculty of Charles University in Prague. Its main goal was if the new font developed byR. Lencová is a valid form for beginning to handwrite and to also suggest succeeding steps which would make its usage in the school praxis usable, if the findings were to be positive. Evaluation of the new font took place between 2010 and 2012 with 33 classes of elementary and special schools, namely pupils of 1st and 2nd grades. It was proved that the new pattern of handwriting is proper for the pupils but not as only or a main approach, but an alternative approach. The readers will also learn about the most common outcomes from professional debates - with the arguments in for and against this font, which accompanied this study and also with the final suggestions how to deal with the Comenia Script for schools, teachers, parents and t
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
50-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—