Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320797" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie pojednává o vývoji oboru srovnávací pedagogika a jeho metodologie. Ve své první části publikace přináší přehled vývoje srovnávací pedgaogiky jako globálního vědního oboru a také zhodnocení domácích prací z oboru a jeho metodologie.Druhá část publikace pak přináší srovnávací studie vybraných fenoménů vzdělávání. Konkrétně pojednává o kvalitě předškolního vzdělávání, kurikulu, procesech a výsledcích vyučování a učení v mezinárodní perspektivě, a také se věnuje kvalitě učitelů a podobě profesních standardů v zahraničí. Jednotlivé studie z druhé části pak přinášejí také četné metodologické inspirace, například upozorňují na využití video-studií v mezinárodní komparaci či poukazují na možnosti zpracování mezinárodních indikátorů kvality.
Název v anglickém jazyce
Comparative Education : Changes and Challenges
Popis výsledku anglicky
The collective monograph reviews the development of the field of comparative education and its methodology. In first part of the book the development of the field of comparatoive education as a global field with its international relations its characterized, further Czech comparative studies in last 12 years are critically reviewed and methodology charaterized. In the second part of the book comparative studies of educational phenomena are provided. They tackle issues of quality pre-school education, comparatrive analyses of the curricula, processes and outcomes of education and also quality of teachers is tackled, with emphasis on analysis of professional teachers' standards in Anglo-Saxon world. Comparative studies also include some methodological inspiration for a field, including use of international indicators of quality and video-studies as a typical tool for comparing the processes of education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-860-8
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—