Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320797" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie pojednává o vývoji oboru srovnávací pedagogika a jeho metodologie. Ve své první části publikace přináší přehled vývoje srovnávací pedgaogiky jako globálního vědního oboru a také zhodnocení domácích prací z oboru a jeho metodologie.Druhá část publikace pak přináší srovnávací studie vybraných fenoménů vzdělávání. Konkrétně pojednává o kvalitě předškolního vzdělávání, kurikulu, procesech a výsledcích vyučování a učení v mezinárodní perspektivě, a také se věnuje kvalitě učitelů a podobě profesních standardů v zahraničí. Jednotlivé studie z druhé části pak přinášejí také četné metodologické inspirace, například upozorňují na využití video-studií v mezinárodní komparaci či poukazují na možnosti zpracování mezinárodních indikátorů kvality.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Education : Changes and Challenges

  • Popis výsledku anglicky

    The collective monograph reviews the development of the field of comparative education and its methodology. In first part of the book the development of the field of comparatoive education as a global field with its international relations its characterized, further Czech comparative studies in last 12 years are critically reviewed and methodology charaterized. In the second part of the book comparative studies of educational phenomena are provided. They tackle issues of quality pre-school education, comparatrive analyses of the curricula, processes and outcomes of education and also quality of teachers is tackled, with emphasis on analysis of professional teachers' standards in Anglo-Saxon world. Comparative studies also include some methodological inspiration for a field, including use of international indicators of quality and video-studies as a typical tool for comparing the processes of education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-860-8

  • Počet stran knihy

    186

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy