Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320953" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie představuje teoretické poznatky, na kterých je vystavěn základ didaktiky přírodních věd pro předškolní děti a žáky prvního stupně základní školy (pedagogické teorie, vývojové neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální; neverbálníkomunikaci je věnována samostatná kapitola. Uvádí přehled osvědčených metod výuky (všemi smysly, exkurze, vycházka, zakládání přírodovědných sbírek, heuristické metody) i inovativních (metoda dobrých otázek, vzdělávání založené na vztahu k místu, narativní metodu, práci s modely, vzdělávání za pomoci živočichů a další). Upozorňuje na existenci přírodovědného nadání a odkazuje na (již dříve publikovaný a ověřený) diagnostický nástroj pro odhalování přírodovědných talentů. Okrajově je zmíněna environmentální výchova (téma, které s přírodovědným vzděláváním úzce souvisí) a její nají přesahy do přírodovědného vzdělávání. V práci jsou shrnuty původní výzkumy, které se zabývají vztahem dětí a žáků k přírodě (představy o přírodě, strom, který

  • Název v anglickém jazyce

    Didactical approaches to science-education of preschool and primary school children

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph presents the theoretical background that forms the foundations of science education for preschool and primary school children (pedagogical theories, theories of development and theories of intelligences). Due attention is paid to the specifi cs of children and pupils of this age group, e.g. to the fact that they are more receptive to nonverbal than verbal communication; one chapter is devoted to nonverbal communication. The monograph also presents an overview of proven teaching methods (multisensory teaching, excursions, walks, founding collections of products of nature, heuristic methods) and innovative methods (method of good questions, learning based on relationship to a particular place, narrative method, work with models, teaching supported by work with animals and other). It draws attention to the issue of talents in natural sciences and makes reference to an (already published and tested) tool for their early discovery. The monograph also briefl y discusses environ

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-805-9

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy