Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10397110" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10397110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Druhé rozšířené vydání této monografie představuje teorii přírodovědného vzdělávání předškolních dětí a žáků prvního stupně. Tato teorie byla vytvořena za pomoci zakotvené teorie, tedy kvalitativní výzkumné metody (Strauss, Corbin, 1998). Teoretické zakotvení vychází z vybraných pedagogických a vývojových teorií, z teorií inteligence a environmentální výchovy, věnuje se také problematice verbální i neverbální komunikace o přírodě a vztahu dětí a žáků k přírodě. V práci jsou shrnuty původní výzkumy, které se zabývají vztahem dětí a žáků k přírodě (představy dětí o přírodě, strom, který mám rád, biofilie a biofobie, počet zážitků v přírodě), fenoménem odcizování dětí přírodě (syndrom padajících dětí, proměny dětí v posledních letech) a tím, zda jejich učitelky/učitelé reflektují vývojová specifika. Kvalitativní badatelský přístup je doplněn několika kvantitativními výzkumnými sondami. Autorka upozorňuje na existenci přírodovědného nadání a potřebu jeho včasné diagnostiky a rané podpory. Na základě teoretických i výzkumných poznatků byly vytyčeny cíle a didaktické zásady (principy) přírodovědného vzdělávání předškolních dětí a žáků prvního stupně závěr. Dále jsou stručně představeny didaktické prostředky, osvědčené i inovativní metody, vytyčeny didaktické přístupy přírodovědného vzdělávání transformované pro tuto věkovou skupinu.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Approaches to Science Education of Preschool Children and Primary Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The second extended edition of this monograph introduces the theory of science education of preschool children and primary school pupils. This theory was developed using grounded theory, a qualitative research method (Strauss, Corbin, 1998). The theoretical grounding is based on selected pedagogical and developmental theories, theories of intelligence and environmental education. The thesis summarizes the original research that deals with the relationship of children and pupils to nature (children&apos;s ideas about nature, a tree I like, biophilia and biophobia, the number of experiences in nature), the phenomenon of alienating children to nature (syndrome of falling children, recent years) and whether their teachers reflect developmental specifics. The qualitative research approach is complemented by several quantitative research probes. The author draws attention to the existence of natural science talents and the need for early diagnosis and early support. On the basis of theoretical and research findings the goals and didactic principles (principles) of science education of preschool children and pupils of the first grade were set. Furthermore, didactic means, proven and innovative methods are briefly introduced, didactic approaches of science education transformed for this age group are outlined.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-051-0

  • Počet stran knihy

    260

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy