Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Position of Students - Foreigners in Czech Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10326760" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10326760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.201" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.201</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.201" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.201</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Position of Students - Foreigners in Czech Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first extensive research, which charts the position of students - foreigners in Czech primary schools, revealed a number of interesting facts. The Czech Republic becomes the state which is aim for many people who start there their new life, in these days it is necessary to flexibly react to this situation. Currently Czech education has not comprehensive conception of care for these students. Although the number of these students is increasing. It turns out that the problems they have to face are not small. By far the problem is not only the language barrier. Different sociocultural background, traditions, religion and others ethnic specifics have influence on the life of foreigners in our country. Classroom is important socialization environment for every child. They learn there communication, cooperation, they experience prestige arising from social status in the hierarchy of the class group. The research focuses on the sociometric status of students - foreigners. It examines the factors which affect this position. The research launching an open discussion about possibilities how we can influence the present situation in the Czech primary schools and how to create a favourable climate for entry of students - foreigners into Czech classes. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.

  • Název v anglickém jazyce

    The Position of Students - Foreigners in Czech Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The first extensive research, which charts the position of students - foreigners in Czech primary schools, revealed a number of interesting facts. The Czech Republic becomes the state which is aim for many people who start there their new life, in these days it is necessary to flexibly react to this situation. Currently Czech education has not comprehensive conception of care for these students. Although the number of these students is increasing. It turns out that the problems they have to face are not small. By far the problem is not only the language barrier. Different sociocultural background, traditions, religion and others ethnic specifics have influence on the life of foreigners in our country. Classroom is important socialization environment for every child. They learn there communication, cooperation, they experience prestige arising from social status in the hierarchy of the class group. The research focuses on the sociometric status of students - foreigners. It examines the factors which affect this position. The research launching an open discussion about possibilities how we can influence the present situation in the Czech primary schools and how to create a favourable climate for entry of students - foreigners into Czech classes. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    186

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13 May 2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1122-1129

  • Kód UT WoS článku

    000380499600174

  • EID výsledku v databázi Scopus