Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv sociálních faktorů na utváření image základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F07%3A00003675" target="_blank" >RIV/44555601:13430/07:00003675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv sociálních faktorů na utváření image základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je popsána výzkumná studie zabývající se problematikou image základních škol. Bylo studováno 6 základních škol s rozdílným sociálním statusem. Cílem výzkumu je zjistit, podle jakých kritérií vybírají rodiče budoucích žáků 1. třídy základní školu, kterou bude dítě navštěvovat. Důležitost jednotlivých kritérií je porovnávána s názorem managementu oslovených škol. Pomocí dotazníku bylo osloveno 297 rodičů a 18 členů managementu škol. V příspěvku je diskutován vliv různých faktorů, které se podílejí na utváření image školy. Tyto faktory jsou porovnávány mezi jednotlivými školami v závislosti na jejich sociálním statusu.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Factors Effect to Forming of Primary School Image

  • Popis výsledku anglicky

    The research study oriented on problem of primary school image is described in this paper. Six primary schools with different social status were studied in this research. The research target is to find out which criterions are important for parents to choose the 1st class of primary school for their children. The importance of separate criterions is compared with school management view. 297 parents and 18 members of school management were addressed by the help of qustionnaire method. The influence of different factors (which take part in school image fomation) is discussed in this paper. These factors are compared between sperate schools in dependence of their social status.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7394-061-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    113-123

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku