Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fonetika a fonologie českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10326870" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10326870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fonetika a fonologie českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola konstatuje stav výuky fonetiky a fonologie češtiny na fakultách připravujících učitele. Současný stav výuky, zjištěný excerpcí dostupných výukových plánů, je srovnáván s fonetickou tématikou v RVP. Je konstatována diverzita směrů ve fonetickém výzkumu a její eventuální projekce do výuky budoucích učitelů. Kapitola obsahuje přehled literatury doporučené je studiu fonetiky češtiny na různých pracovištích v ČR. Podrobná pozornost je věnována současným cílům a obsahům výuky fonetiky češtiny na Pedagogické fakultě UK v Praze.

  • Název v anglickém jazyce

    Phonetics and Phonology of the Czech language

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes the state of teaching phonetics and phonology of Czech language at faculties training teachers. The current state of teaching, which was researched by excerptions of teaching plans, is compared with phonetics topics in the Framework Education Programme. It also analyses the diversity of research in phonetics and its potential projection into teacher training programmes. The chapter also contains a summary of literature recommended for studying Czech language phonetics. Special attention is paid to current aims and the content of teaching phonetics and phonology at the Faculty of Education of Charles University.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fonetika a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů

  • ISBN

    978-80-246-3554-5

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    37-67

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly