Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fonetika a fonologie anglického jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335788" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fonetika a fonologie anglického jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola představuje současný stav výuky fonetiky a fonologie anglického jazyka v přípravě učitelů základních a středních škol v České republice. Hlavní důraz je kladen na komplexní popis výuky těchto disciplín na Katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty v Praze. Stejně důležité je nahlédnutí na proces didaktizace oblasti anglické výslovnosti na pozadí teoreticko-praktické znalosti anglické fonetiky a fonologie. Diskutována je role výuky výslovnosti v rychle se měnícím světě, výběr a strukturace výslovnostního učiva či cíle výuky výslovnosti, tak jak jsou definované v programových a kurikulárních dokumentech. Hlediska lingvistická a následně didaktická jsou ve vysokoškolském vzdělání budoucích vyučujících anglického jazyka považována za neoddělitelné.

  • Název v anglickém jazyce

    Phonetics and Phonology of the English Language

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents the current state of the English phonetics and phonology teaching in the education of lower- and upper-secondary teachers in the Czech Republic. The main emphasis is put on the comprehensive description of how these two disciplines are taught at the Department of the English Language and Literature, Faculty of Education in Prague. Simultaneously, the process of didactisation of the English pronunciation drawing on both theoretical and practical knowledge of the English phonetics and phonology is scrutinised. The following topics are discussed: the role of pronunciation teaching and learning in the rapidly changing world, the choice and structure of pronunciation material or the goals of pronunciation teaching as they are defined in the official documents. Both linguistic and didactic perspectives are considered inseparable at universities preparing future English teachers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fonetika a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů

  • ISBN

    978-80-246-3554-5

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    68-86

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly