Fonetika a fonologie anglického jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335788" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fonetika a fonologie anglického jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola představuje současný stav výuky fonetiky a fonologie anglického jazyka v přípravě učitelů základních a středních škol v České republice. Hlavní důraz je kladen na komplexní popis výuky těchto disciplín na Katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty v Praze. Stejně důležité je nahlédnutí na proces didaktizace oblasti anglické výslovnosti na pozadí teoreticko-praktické znalosti anglické fonetiky a fonologie. Diskutována je role výuky výslovnosti v rychle se měnícím světě, výběr a strukturace výslovnostního učiva či cíle výuky výslovnosti, tak jak jsou definované v programových a kurikulárních dokumentech. Hlediska lingvistická a následně didaktická jsou ve vysokoškolském vzdělání budoucích vyučujících anglického jazyka považována za neoddělitelné.
Název v anglickém jazyce
Phonetics and Phonology of the English Language
Popis výsledku anglicky
The chapter presents the current state of the English phonetics and phonology teaching in the education of lower- and upper-secondary teachers in the Czech Republic. The main emphasis is put on the comprehensive description of how these two disciplines are taught at the Department of the English Language and Literature, Faculty of Education in Prague. Simultaneously, the process of didactisation of the English pronunciation drawing on both theoretical and practical knowledge of the English phonetics and phonology is scrutinised. The following topics are discussed: the role of pronunciation teaching and learning in the rapidly changing world, the choice and structure of pronunciation material or the goals of pronunciation teaching as they are defined in the official documents. Both linguistic and didactic perspectives are considered inseparable at universities preparing future English teachers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Fonetika a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů
ISBN
978-80-246-3554-5
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
68-86
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—