Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Overview of Problematic Features of English Phonology for Czech Learners of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F16%3A00004000" target="_blank" >RIV/46747885:24510/16:00004000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Overview of Problematic Features of English Phonology for Czech Learners of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As students of English can testify, English pronunciation is rarely given high priority, nor taught systematically in Czech EFL classrooms. Learners are immediately confronted with an array of phonological challenges within whole words. This has not always been the case. Comenius advocated the mapping of pronunciation and spelling “before all things”. While phonics has been returning to the L1 English language classroom, it has yet to become an integral part of L2 English language teaching. As an aid, particularly for Czech teachers of English, this article describes the problems which Czech speakers have with aspects of segmental phonology. Real life examples of phonological errors are given. Failure to teach good pronunciation, it is argued, does not only a disservice to today’s students who will be tomorrow’s teachers but to the next generation of learners too, their students. It is also suggested that modern teachers can apply timeless principles from the past to meet both present and future challenges.

  • Název v anglickém jazyce

    An Overview of Problematic Features of English Phonology for Czech Learners of English

  • Popis výsledku anglicky

    As students of English can testify, English pronunciation is rarely given high priority, nor taught systematically in Czech EFL classrooms. Learners are immediately confronted with an array of phonological challenges within whole words. This has not always been the case. Comenius advocated the mapping of pronunciation and spelling “before all things”. While phonics has been returning to the L1 English language classroom, it has yet to become an integral part of L2 English language teaching. As an aid, particularly for Czech teachers of English, this article describes the problems which Czech speakers have with aspects of segmental phonology. Real life examples of phonological errors are given. Failure to teach good pronunciation, it is argued, does not only a disservice to today’s students who will be tomorrow’s teachers but to the next generation of learners too, their students. It is also suggested that modern teachers can apply timeless principles from the past to meet both present and future challenges.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT Revisited. Some Theoretical and Practical Perpectives

  • ISBN

    978-1-4438-9527-9

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    3-38

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Spojené králoství Velké Británie a Irska

  • Kód UT WoS kapitoly