Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Segregovaná výuka romských dětí v České republice a Slovenské republice s důrazem na romský jazyk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10329432" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10329432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Segregovaná výuka romských dětí v České republice a Slovenské republice s důrazem na romský jazyk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený text se zaměřuje na některé přístupy v oblasti vzdělávání minorit s důrazem na romskou národnostní menšinu v ČR a SR. Klade důraz na význam afirmativních přístupů ve školství a uplatňování Evropské charty pro regionální či menšinové jazyky. Vychází ze skutečnosti, že Romové byli a jsou heterogenní skupina, mají právo na vlastní kulturu, na vlastní jazyk.

  • Název v anglickém jazyce

    Segregated Schooling of Roma children in the Czech Republic and the Slovak Republic with an emphasis on the Romani language

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted text aims at some approaches in the area of education of minorities with emphases on Roma national minority in the Czech and Slovak republics. It emphasizes affirmative approaches in education and application of the European Chart of Regional or Minority Languages. It comes out from the fact that the Roma were and are a heterogenic group, they have right to have their own culture, their own language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    27-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus