Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti a limity síťování se zřetelem k pedagogickému výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330156" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11625&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11625&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.392" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.392</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti a limity síťování se zřetelem k pedagogickému výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních desetiletích je pojem síť/síťování jedním z nejfrekventovanějších. I když sociální fenomén síťování má hluboké historické kořeny, stal se viditelným a zkoumaným teprve nedávno. Zejména rozvinuté technologie umožňují extenzi sítí v prostoru a zrychlování v čase. Síťování jako činnost podporující sdílení poznání a spolupráci se stalo předmětem teorií a výzkumů, včetně síťování ve vědeckých komunitách. Tento článek je zamýšlen jako úvod do problematiky síťování v českém pedagogickém výzkumu, dosud málo reflektovaného. Obsahuje výklad dvou hlavních teorií sítí, relační sociologie a teorie aktérů sítí, umožňující analyzovat heterogenní sítě s různými jednotkami a znaky, silnými a slabými uzly a konektivitou v různých kontextech. Pozornost je věnována příkladům reálně existujících sítí v komunitách pedagogického výzkumu, zvláště České asociaci pedagogického výzkumu. Uvažuje se o možnostech a limitech využití této sítě k neformální evaluaci a koordinaci českého pedagogického výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Possibilities and Limits of Networking, Particularly in Educational Research

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of network and networking has become very popular, even though despite its deep historical roots, the social phenomenon of networking has only been identified and examined in recent decades. Meanwhile, advances in information technology have made it possible for networks to be enlarged in space and accelerated in time. Networking as an activity encouraging the sharing of knowledge and cooperation has become the subject of theories and research, including networks in scientific communities. The article introduces the subject of networking in the field of educational research, where it is still somewhat neglected in the Czech environment. The author explains two main theories, the relational sociological and the actor network theory, and shows how these make it possible to analyse heterogenic networks with different units and signs, strong and weak knots and connectivity in different contexts. Attention is then devoted to examples of real existing networks of different types in the educational research community, particularly the Czech Association of Educational Research. The possibilities and limits of use of this network for informal evaluation and coordination of the education research are reconsidered and challenged.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    511-529

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus