Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SÍLA ANTIBIOTIK - BADATELSKY ORIENTOVANÁ ÚLOHA PRO 2. STUPEŇ ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330714" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SÍLA ANTIBIOTIK - BADATELSKY ORIENTOVANÁ ÚLOHA PRO 2. STUPEŇ ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učební úloha "Síla antibiotik" je založena na využití diskové difuzní metody ve školních podmínkách. Při této metodě jsou nejprve agarové půdy naočkovány bakteriemi a poté jsou na ně položeny antibiotické disky. Druhý den, po proběhlé inkubaci, jsou kolem antibiotických disků viditelné inhibiční zóny. Celá aktivita trvá 4 týdny (1 hodinu týdně). Studenti pracují ve skupinách po pěti a každý student má určitou roli. Nejprve jsou poučeni o bezpečnosti práce. Jejich činnost se skládá z několika kroků: izolace bakterií z okolního prostředí (např. prstů studenta), testování citlivosti bakterií na antibiotika, vyhodnocení pokusu a prezentace výsledků. Úloha byla úspěšně vyzkoušena ve vybrané třídě základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    POWER OF ANTIBIOTICS - PROJECT FOR LOWER SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    Task "Power of antibiotics" is based on use of disc diffusion method in school conditions. In this method, agar plates are first inoculated by bacteria, then antibiotic discs are placed on the plates. After overnight incubation the zones of inhibition can be seen around antibiotic discs. Activity lasts overall 4 weeks (one lesson weekly). Students work in groups of five, each student has a specific role. They are first learned about safety. Their work consists of several steps: isolation of bacteria from environment (e.g. student's fingers), test of susceptibility of bacteria to antibiotics, evaluation and presentation of results. Task was successfully tested in selected classroom at lower secondary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH

  • ISBN

    978-80-7290-864-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    125-131

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000375780600019