Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porozumění čtenému a další aspekty čtení u dětí se specifickými poruchami učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10333959" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10333959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porozumění čtenému a další aspekty čtení u dětí se specifickými poruchami učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola představuje výsledky dílčí studie zaměřené na mapování čtenářského profilu dětí s dyslexií. Nejprve se věnuje problematice dyslexie a jejímu pojetí u nás i v zahraničí a shrnuje také současný stav poznání o úrovni dílčích čtenářských dovedností dětí s dyslexií v období mladšího školního věku. V rámci analýzy dat je úroveň dílčích čtenářských schopností a čtení s porozuměním dětí s dyslexií ze čtvrtých ročníků (N=32) porovnávána s výkony vrstevnické skupiny dětí s typickým vývojem čtenářských dovedností (N=126) a dětí na stejné úrovni dekódovacích schopností (N=120). Zjištěné údaje jsou diskutovány s výsledky dosud realizovaných výzkumů a s přístupy v terminologickém vymezení problematiky čtenářských obtíží.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading comprehension and other reading related skills of children with specific learning difficulties

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents the results of a study focused on mapping a reading profile of children with dyslexia. First, it presents the concept of dyslexia in the Czech Republic and abroad, and also summarizes the current state of knowledge about the reading related skills of children with dyslexia in early school age. In data analysis the level of reading related skills and reading comprehension skills of children with dyslexia in the fourth grade (N = 32) are compared with a control group of children with typical reading development (N = 126) and a reading- age control group (N = 120). The findings are discussed with the results of related research studies and in the context of the issue of reading difficulties and its terminology.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu.

  • ISBN

    978-80-7290-863-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    33-49

  • Počet stran knihy

    144

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly