Porozumění čtenému a další aspekty čtení u dětí se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10333959" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10333959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porozumění čtenému a další aspekty čtení u dětí se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola představuje výsledky dílčí studie zaměřené na mapování čtenářského profilu dětí s dyslexií. Nejprve se věnuje problematice dyslexie a jejímu pojetí u nás i v zahraničí a shrnuje také současný stav poznání o úrovni dílčích čtenářských dovedností dětí s dyslexií v období mladšího školního věku. V rámci analýzy dat je úroveň dílčích čtenářských schopností a čtení s porozuměním dětí s dyslexií ze čtvrtých ročníků (N=32) porovnávána s výkony vrstevnické skupiny dětí s typickým vývojem čtenářských dovedností (N=126) a dětí na stejné úrovni dekódovacích schopností (N=120). Zjištěné údaje jsou diskutovány s výsledky dosud realizovaných výzkumů a s přístupy v terminologickém vymezení problematiky čtenářských obtíží.
Název v anglickém jazyce
Reading comprehension and other reading related skills of children with specific learning difficulties
Popis výsledku anglicky
The chapter presents the results of a study focused on mapping a reading profile of children with dyslexia. First, it presents the concept of dyslexia in the Czech Republic and abroad, and also summarizes the current state of knowledge about the reading related skills of children with dyslexia in early school age. In data analysis the level of reading related skills and reading comprehension skills of children with dyslexia in the fourth grade (N = 32) are compared with a control group of children with typical reading development (N = 126) and a reading- age control group (N = 120). The findings are discussed with the results of related research studies and in the context of the issue of reading difficulties and its terminology.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu.
ISBN
978-80-7290-863-9
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
33-49
Počet stran knihy
144
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—