Velká regrese? : Proměny vzdělávání mezi hlasy politiků, expertů a rodičů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334105" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Velká regrese? : Proměny vzdělávání mezi hlasy politiků, expertů a rodičů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje proměně školního vzdělávání v době neoliberální správy vzdělávání. Analyzuje erozi jednotné školy sociálního státu, přechod ke škole jako supermarketu a po jejím selhávání ke škole jako podniku. Rozebírá negativní úlohu různých typů expertů, kteří nahradili výzkumníky (vědce)
Název v anglickém jazyce
The Great Regression? Transformations in Education : What politicians, experts and parents tell us
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on the changes in school education in the neoliberal era. It analyses the decline of the comprehensive school with the transition to the school as a supermarket and later to the school as a firm. The negative role of experts in contrast with the former impact of scientists and researchers is emphasized.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělání a dnešek. Pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy.
ISBN
978-80-246-3558-3
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
179-201
Počet stran knihy
225
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—