Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genderové představy a vztahy: Sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334735" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Genderové představy a vztahy: Sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha řeší tři základní okruhy otázek: 1) Jaké představy o maskulinitě a femininitě (tzv. genderová schémata) si vytvářejí děti ve věku 6 až 15 let?, 2) Jak se ve smíšených školních kolektivech projevuje gender? Jaké vztahy mezi sebou dívky a chlapci mají?, 3) Jak spolu souvisí kognitivní a sociální oblast genderového vývoje? Jak dětská genderová schémata ovlivňují komunikaci a vztahy ve smíšených skupinách, a naopak? Odpovědi na tyto otázky poskytuje výzkum, kterého se zúčastnilo 435 dětí z 20 školních tříd ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender schemas and gender relationships

  • Popis výsledku anglicky

    The book is focused on cognitive and social aspects of gender socialization at primary and low secondary schools (it means for age from 6 to 15 years). Through the research I have been looking for answers to the following questions: 1) What are gender schemas of girls and boys? What is the extent of similarity and variability of gender schemas across different age groups and gender?, 2) What is the structure of school peer groups? What is the social status of girls and boys? What kind of relationships develop between girls and boys?, 3) What strategies do children use to build their gender schemas within peer groups? The research design is multiple case studies of school peer groups. Each case study combines several methods of data collection: a) an unstructured and semi-structured observations in the groups during classes and breaks, b) drawings of ideal girl and ideal boy (as a tool for detection of gender schemas), c) sociometry questionnaire, d) group and individual interviews with children, e) individual interviews with teachers. Analytical procedures include both qualitative and quantitative approaches.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7419-229-6

  • Počet stran knihy

    274

  • Název nakladatele

    Sociologické nakladatelství (SLON)

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy