Genderové představy a vztahy: Sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334735" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderové představy a vztahy: Sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha řeší tři základní okruhy otázek: 1) Jaké představy o maskulinitě a femininitě (tzv. genderová schémata) si vytvářejí děti ve věku 6 až 15 let?, 2) Jak se ve smíšených školních kolektivech projevuje gender? Jaké vztahy mezi sebou dívky a chlapci mají?, 3) Jak spolu souvisí kognitivní a sociální oblast genderového vývoje? Jak dětská genderová schémata ovlivňují komunikaci a vztahy ve smíšených skupinách, a naopak? Odpovědi na tyto otázky poskytuje výzkum, kterého se zúčastnilo 435 dětí z 20 školních tříd ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Gender schemas and gender relationships
Popis výsledku anglicky
The book is focused on cognitive and social aspects of gender socialization at primary and low secondary schools (it means for age from 6 to 15 years). Through the research I have been looking for answers to the following questions: 1) What are gender schemas of girls and boys? What is the extent of similarity and variability of gender schemas across different age groups and gender?, 2) What is the structure of school peer groups? What is the social status of girls and boys? What kind of relationships develop between girls and boys?, 3) What strategies do children use to build their gender schemas within peer groups? The research design is multiple case studies of school peer groups. Each case study combines several methods of data collection: a) an unstructured and semi-structured observations in the groups during classes and breaks, b) drawings of ideal girl and ideal boy (as a tool for detection of gender schemas), c) sociometry questionnaire, d) group and individual interviews with children, e) individual interviews with teachers. Analytical procedures include both qualitative and quantitative approaches.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7419-229-6
Počet stran knihy
274
Název nakladatele
Sociologické nakladatelství (SLON)
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—