Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Schemas and Relationships in School Peer Groups

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419087" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419087 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/20:10419087

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Schemas and Relationships in School Peer Groups

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School peer group is a natural environment for gender socialization, including its cognitive and socio-emotional aspects. Girls and boys develop their gender schemas, build their gender identity and learn gender patterns in behaviour in this context. The paper presents a study of 435 students of primary and lower-secondary schools who were studied as individuals and as members of social groups. Data were collected via drawings, observation and sociometry questionnaires. Results show that gender schemas were rather homogenous, rigid and contrasting masculinity and femininity. Connection between schemas and behaviour was not stable. Four strategies of students&apos; reactions in gendered situations were identified. Social position of students with unconventional gender schemas was rather low in a group.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Schemas and Relationships in School Peer Groups

  • Popis výsledku anglicky

    School peer group is a natural environment for gender socialization, including its cognitive and socio-emotional aspects. Girls and boys develop their gender schemas, build their gender identity and learn gender patterns in behaviour in this context. The paper presents a study of 435 students of primary and lower-secondary schools who were studied as individuals and as members of social groups. Data were collected via drawings, observation and sociometry questionnaires. Results show that gender schemas were rather homogenous, rigid and contrasting masculinity and femininity. Connection between schemas and behaviour was not stable. Four strategies of students&apos; reactions in gendered situations were identified. Social position of students with unconventional gender schemas was rather low in a group.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2020 (ERIE 2020)

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    287-292

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800038