Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334922" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016
Popis výsledku v původním jazyce
Studie Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016 pojednává o profilech 21 veřejných vysokých škol a jejich 130 fakult v České republice v roce 2016. Posuzuje nejen zaměření a výkonnost jednotlivých vysokých škol a fakult v různých oblastech činnosti, ale zobrazuje rovněž značnou variabilitu jejich funkcí a rolí, kterou přinesla expanze českého vysokého školství v posledních dvaceti letech. Hodnocení a srovnávání vychází z rozboru několika stovek údajů o každé veřejné vysoké škole a fakultě. Na základě výsledků analýzy 85 vytvořených ukazatelů je posuzuje v následujících sedmi dimenzích (funkcích): Vědecká, výzkumná a tvůrčí orientace, Mezinárodní otevřenost a atraktivita, Regionální rozvoj a sociální inkluze, Zájem uchazečů a úroveň studentů, Hodnocení studia, kurzů a učitelů, Zaměření na praxi a další vzdělávání a Uplatnění absolventů na trhu práce. Autoři se sice inspirovali některými mezinárodními projekty, především však využili své bohaté a dlouholeté komparativní zkušenosti i důkladnou znalost českého vysokého školství a jednotlivých institucí, metodologickou vyspělost a schopnost pracovat s informacemi a údaji o jednotlivých institucích. Ve studii uplatnili a rozpracovali svůj původní teoretický koncept a vlastní analytický postup.
Název v anglickém jazyce
Excelence in Diversity: Profiles of Higher Education Institutions in the Czech Republic 2016
Popis výsledku anglicky
The study Excellence in Diversity: Profiles of Higher Education Institutions in the Czech Republic 2016 presents the profiles of 21 public higher education institutions and their 130 faculties in the Czech Republic in 2016. It compares and assesses their scope and performance in various areas of their activity, displaying a great variability of their functions and roles brought about by the expansion of Czech higher education over the last two decades. The profiles are based on analysing several hundred variables for each public HEI and faculty. The results have been aggregated to 85 indicators covering seven dimensions: Emphasis on science, research and creativity; International openness and attractiveness; Regional development and social inclusion; Attractiveness for applicants and quality of enrolment; Students' and graduates' evaluation of studies, programmes and teachers; Links with industry/practice and continuing education; and Graduates in the labour market. Although the authors have drawn inspiration from some international projects, they have primarily made use of many years of experience in comparative work, thorough knowledge of Czech higher education system and institutions, high methodological standards and the capacity to work with data about individual institutions, as well as they have applied and developed their original theoretical concept and analytic approach.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-915-5
Počet stran knihy
114
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—