Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PLAVECKÁ VÝKONNOST UCHAZEČŮ O STUDIUM TĚLESNÉ VÝCHOVY NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ UNIVERZITY KARLOVY V PRAZE V LETECH 1990-2010

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335991" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335991 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/16:10335991

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PLAVECKÁ VÝKONNOST UCHAZEČŮ O STUDIUM TĚLESNÉ VÝCHOVY NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ UNIVERZITY KARLOVY V PRAZE V LETECH 1990-2010

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje výsledky longitudinálního sledování plavecké výkonnosti uchazečů o studium na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy (PedF UK) v Praze v letech 1990 - 2010. Záměrem práce bylo na základě analýzy výsledků plaveckých testů a jejich následného zpracování vyhodnotit sledované období z hlediska změn aktuální výkonnosti uchazečů. Plavecký test, je na základě mnohaletých empirických výzkumů charakterizován především délkou tratě 100 metrů plavání volitelným způsobem a povinným startovním skokem. Práce navazuje na výsledky podobných šetření na vysokých školách v ČR a v SR, která byla uskutečněna v minulých letech. Bylo zjištěno, že průměrné výkonnostní výsledky plavání všech uchazečů o studium na PedF UK v průběhu let 1990 - 2010 měly mírně klesající tendenci - uchazeči plavali pomaleji. Muži i ženy měli tendenci v průběhu let snižovat rychlost, ale u žen uvedený trend nebyl tak výrazný jako u mužů, takže v případě žen lze hovořit spíše o konstantním nebo mírně se zhoršujícím výsledku. Z hlediska výkonnosti bylo velmi zajímavé, že tendence účastníků plavat pomaleji byla výraznější po roce 2005. Na základě zjištěných výsledků usuzujeme, že se přijímacího řízení po roce 2005 účastnili plavecky méně zdatní jedinci než v letech předchozích a že tito uchazeči o studium na PedF UK byly právě tou generací, kterou postihly po roce 1989 kvalitativní změny v organizaci plavecké výuky v rámci TV na ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    SWIMMING PERFORMANCE OF APPLICANTS TO PHYSICAL EDUCATION AT PEDAGOGICAL FACULTY OF CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE IN 1990-2010

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the results of the longitudinal monitoring of swimming performance of the candidates for study at the Faculty of Education of Charles University (Charles University) in Prague in years 1990 - 2010. The aim of the work was to evaluate the monitored period in terms of changes in actual performance of the candidates, all that based on an analysis of the results of the swimming tests and the subsequent data processing. The swimming test, based on many years of empirical research, is characterized primarily by the length of the track 100 meters freestyle and obligatory jump start. The work follows from the results of similar surveys at universities in the Czech Republic and Slovakia, which have taken place in recent years. It was found out that the average swimming performance results of all applicants for study at Charles University in the years 1990 - 2010 had a slightly declining trend - the candidates swam slower. Both men and women tended over the years to reduce speed, but for women this trend was not that noticeable, so it can be said the women's performance had a constant or slightly worsening outcome. From a performance standpoint it was very interesting that the tendency of participants to swim slowly was more noticeable after 2005. Based on the results, we conclude that after 2005 worse swimmers participated in the entrance tests than in the previous years and that these applicants for studies at Charles University were the generation that suffered from qualitative changes in the organization of teaching of swimming during PE lessons at elementary schools after 1989.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    279-288

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus