Hudební klima a dítě : Hudobná klíma a dieťa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10336856" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10336856 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební klima a dítě : Hudobná klíma a dieťa
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem vysokoškolské učebnice je využití hudby a hudebních činností jako prostředku pro zkvalitnění klimatu u dětí ve školním a zdravotnickém prostředí. Autoři kladou důraz na pozitivní hudební klima pro dítě, které vnímají jako důležitý předpoklad pro formování harmonického rozvoje jeho osobnosti, prevenci škodlivých vlivů vnějšího prostředí a rekreaci. Kromě biologických potřeb je potřebné zabezpečit dítěti laskavé a stabilní sociální prostředí s dostatkem lásky, bezpečí a stimulace. Podstatnou část učebnice věnují autoři hudbě ve výchově a edukaci dítěte, kterou chápou jako součást komunikačního systému. Důraz kladou na adresnou realizaci hudebního odkazu s obsahem osobní reflexe, která odhaluje pochopení nových významů ukrytých v hudební výpovědi. Pro vytvoření pozitivního hudebního klimatu je možné využít tyto hudební činnosti: poslech hudby, instrumentální a tvořivě dramatické hudební činnosti spojené s Orffovým instrumentářem, hudební improvizací, hudebně rytmické hry, hudebn pohybové aktivity, pěvecké činnosti, rozbory textů písní, hudebně tvořivé aktivity, cvičení při doprovodu hudby a jiné. Učebnice nabízí studentům pedagogických a nelékařských zdravotnických oborů orientaci v tématice. Může inspirovat také zájemce o hudbu a hudební klima, odborníky z pomáhajících profesí, pedagogické a odborné zaměstnance, kteří se starají o zdravý vývoj dítěte.
Název v anglickém jazyce
Music climate and child
Popis výsledku anglicky
The theme of university textbook is the use of music and music activities as means to higher quality of climate for children in school and healthcare environment. The authors focus on the positive music climate for a child which is perceived as an important prerequisite for the formation of the harmonious development of his or her personality, prevention of harmful effects of the environment and recreation. In addition to the biological needs it is necessary to ensure that a child lives in affectionate and stable social environment with enough love, safety and stimulation. Substantial part of the textbook is devoted to music in education of a child, which is considered as the part of the communication system. The authors put emphasis on a targeted implementation of the musical heritage with a personal reflection that reveals the new understanding of the meanings hidden in the musical testimony. To create positive musical climate, it is possible to use the following musical activities: listening to music, instrumental, drama and creative music activities by using Orff instrumentation, music relaxation and guided relaxation with music, group and individual music improvisation, music-rhythm games, music and movement activities, singing activities, analysis of lyrics, music and creative activities, exercises with the music and others. The textbook offers orientation in the topic to students of educational and non-medical careers guidance. It can inspire the ones interested in music and music climate, experts from the helping professions, educational and professional staff who care for healthy development of children.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů