Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

V hlavní roli jedlá soda: Elementární experimenty pro primární vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10337620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10337620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    V hlavní roli jedlá soda: Elementární experimenty pro primární vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Utvářet podmínky pro rozvoj přírodovědné gramotnosti je jedním z cílů současného vzdělávání. Dalším z cílů je podpořit u žáků zájem o přírodní vědy. Příspěvek představuje projektovou aktivitu navrženou pro žáky třetích tříd základních škol. Ona projektovost spočívala v tom, že si žáci sami vybrali, kterou z předložených aktivit by si chtěli vyzkoušet a představit ji svým spolužákům. Aktivity, z kterých si žáci vybírali, byly voleny z ohledem na bezpečnost žáků, možnost realizace ve školní třídě během dvou vyučovacích hodin a hojné zastoupení látek z každodenního života žáků. Jak název příspěvku napovídá, součástí téměř každé experimentálně laděné aktivity byla jedlá soda. Ve výběru žáků se nejčastěji opakovalo pět z jedenácti aktivit. Pro práci byli proto žáci rozděleni do pěti skupin. Výstupem z projektu bylo představení aktivity svým spolužákům a obrázky namalované žáky vztahující se k jejich činnostem. Žáci prováděli aktivity experimentálního charakteru, pozorovali a ověřovali své předpoklady. Tyto aktivity si kladly za cíl podpořit zájem žáků o přírodovědné předměty na vyšším stupni vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Starring Baking Soda: Elementary Experiments for Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    Forming the conditions for developing scientific literacy is one of the goals of contemporary education. The another goal is to encourage pupils&apos; interest in science. The contribution presents the project activity designed for pupils on the third grade of elementary school. The &quot;projectivity&quot; lay in the fact that pupils themselves chose which of the activities presented they would like to try and present it to their classmates. The activities from which pupils chose were chosen out of respect to the safety of pupils, the possibility of realisation in the classroom during the two lessons and a presence of abundant representation of materials from pupils&apos; everyday life. Almost every aktivity includes the baking soda, as the title implies. Five activities of the eleven were the most repeated in pupils&apos; selection. The pupils were divided into five working groups because of that. The outcomes of the project were to introduce the activity to their classmates and the pupils painted pictures related to their activities. The pupils carried out the activities of an experimental nature, they observed and verified their assumptions. These activities aimed to encourage pupils&apos; interest in science subjects in their higher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH

  • ISBN

    978-80-7290-864-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    137-142

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000375780600021