V hlavní roli jedlá soda: Elementární experimenty pro primární vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10337620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10337620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
V hlavní roli jedlá soda: Elementární experimenty pro primární vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Utvářet podmínky pro rozvoj přírodovědné gramotnosti je jedním z cílů současného vzdělávání. Dalším z cílů je podpořit u žáků zájem o přírodní vědy. Příspěvek představuje projektovou aktivitu navrženou pro žáky třetích tříd základních škol. Ona projektovost spočívala v tom, že si žáci sami vybrali, kterou z předložených aktivit by si chtěli vyzkoušet a představit ji svým spolužákům. Aktivity, z kterých si žáci vybírali, byly voleny z ohledem na bezpečnost žáků, možnost realizace ve školní třídě během dvou vyučovacích hodin a hojné zastoupení látek z každodenního života žáků. Jak název příspěvku napovídá, součástí téměř každé experimentálně laděné aktivity byla jedlá soda. Ve výběru žáků se nejčastěji opakovalo pět z jedenácti aktivit. Pro práci byli proto žáci rozděleni do pěti skupin. Výstupem z projektu bylo představení aktivity svým spolužákům a obrázky namalované žáky vztahující se k jejich činnostem. Žáci prováděli aktivity experimentálního charakteru, pozorovali a ověřovali své předpoklady. Tyto aktivity si kladly za cíl podpořit zájem žáků o přírodovědné předměty na vyšším stupni vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Starring Baking Soda: Elementary Experiments for Primary Education
Popis výsledku anglicky
Forming the conditions for developing scientific literacy is one of the goals of contemporary education. The another goal is to encourage pupils' interest in science. The contribution presents the project activity designed for pupils on the third grade of elementary school. The "projectivity" lay in the fact that pupils themselves chose which of the activities presented they would like to try and present it to their classmates. The activities from which pupils chose were chosen out of respect to the safety of pupils, the possibility of realisation in the classroom during the two lessons and a presence of abundant representation of materials from pupils' everyday life. Almost every aktivity includes the baking soda, as the title implies. Five activities of the eleven were the most repeated in pupils' selection. The pupils were divided into five working groups because of that. The outcomes of the project were to introduce the activity to their classmates and the pupils painted pictures related to their activities. The pupils carried out the activities of an experimental nature, they observed and verified their assumptions. These activities aimed to encourage pupils' interest in science subjects in their higher education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH
ISBN
978-80-7290-864-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
137-142
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
29. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000375780600021