Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887710" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887710 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf" target="_blank" >http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na problematiku rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Období primárního vzdělávání lze považovat z hlediska dalšího přírodovědného vzdělávání a podchycení zájmu o přírodovědné předměty za velmi důležité, ne-li klíčové. K rozvoji přírodovědné gramotnosti (včetně &quot;vědeckého&quot; myšlení žáků) přispívá i fyzikální vzdělávání v rámci přírodovědy. S ohledem na tyto skutečnosti je třeba promýšlet a realizovat vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ již v rámci jejich pregraduální přípravy. V příspěvku jsou uvedeny některé konkrétní náměty na zařazení aktivit z oblasti fyzikálního vzdělávání do běžné školní výuky, které jsou vhodné pro mladší žáky. Zmíněny jsou též výsledky průzkumu intuitivních představ o gravitaci u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Scientific Literacy of Pupils and Training of Primary School Teachers for Teaching of Physics within the Framework of Natural Science

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is aimed at problematic of the scientific literacy development of pupils of primary schools which may be considered as a key issue from the viewpoint of further scientific education and the encouragement of an interest in scientific subjects. Physics education contributes within the framework of natural science to the development of scientific literacy (including &quot;scientific&quot; thinking of pupils). With regard to these facts it is necessary to think over and implement education of teachers for primary schools within framework of their initial training at university. At the end of this contribution some results of the survey of teacher students&apos; misconceptions about gravitation are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 (Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice)

  • ISBN

    978-80-261-0531-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    38-43

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Kašperské Hory

  • Datum konání akce

    27. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku