Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887710" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf" target="_blank" >http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na problematiku rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Období primárního vzdělávání lze považovat z hlediska dalšího přírodovědného vzdělávání a podchycení zájmu o přírodovědné předměty za velmi důležité, ne-li klíčové. K rozvoji přírodovědné gramotnosti (včetně "vědeckého" myšlení žáků) přispívá i fyzikální vzdělávání v rámci přírodovědy. S ohledem na tyto skutečnosti je třeba promýšlet a realizovat vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ již v rámci jejich pregraduální přípravy. V příspěvku jsou uvedeny některé konkrétní náměty na zařazení aktivit z oblasti fyzikálního vzdělávání do běžné školní výuky, které jsou vhodné pro mladší žáky. Zmíněny jsou též výsledky průzkumu intuitivních představ o gravitaci u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Development of Scientific Literacy of Pupils and Training of Primary School Teachers for Teaching of Physics within the Framework of Natural Science
Popis výsledku anglicky
The contribution is aimed at problematic of the scientific literacy development of pupils of primary schools which may be considered as a key issue from the viewpoint of further scientific education and the encouragement of an interest in scientific subjects. Physics education contributes within the framework of natural science to the development of scientific literacy (including "scientific" thinking of pupils). With regard to these facts it is necessary to think over and implement education of teachers for primary schools within framework of their initial training at university. At the end of this contribution some results of the survey of teacher students' misconceptions about gravitation are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 (Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice)
ISBN
978-80-261-0531-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
38-43
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Kašperské Hory
Datum konání akce
27. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—