Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dráhy dějin Eduarda Štorcha

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10369878" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10369878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dráhy dějin Eduarda Štorcha

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Eduard Štorch je známým spisovatelem, učitelem a reformátorem dějepisného vyučování. V rámci této poslední součásti své veřejné činnosti navrhl i dvě vyučovací pomůcky, školní obrazy. Jejich výtvarnou stránku zpracoval malíř Oldřich Cihelka. Jedná se o &quot;dráhy dějin&quot;: &quot;Dráha dějin podle křesťanského letopočtu&quot; (1937) a &quot;Vývoj společenských řádů&quot; (1948). Studie upozorňuje nejen na inspirační zdroje a na otázky filosofie dějin, ale také na to, že výsledná podoba byla i nutným kompromisem s názory recenzentů. Oba obrazy nejsou odborné veřejnosti neznámé, ale studie se snaží na základě rozboru nejen Štorchovy publikační činnosti, ale především pomocí jeho osobní pozůstalosti ukázat na místo obou &quot;grafických tabulí&quot; v genezi jeho myšlení. Tento přístup v pracích o Eduardovi Štorchovi dosud chyběl.

  • Název v anglickém jazyce

    Eduard Štorch and His "Journeys of History"

  • Popis výsledku anglicky

    Eduard Štorch was a well-known writer, teacher and reformer of history education. The latter of his public vocations led him to design two graphic posters as school teaching aids. These &quot;journeys of history&quot;, painted by Oldřich Cihelka, are captioned the Journey of History According to the Christian Reckoning of Years (1937) and the Development of Social Orders (1948). The present study draws attention not only to their sources of inspiration and the underlying philosophy of history, but also to the final likeness the posters took following necessary concessions that were made to the reviewers&apos; opinions. It deals with analyzing Štorch&apos;s both published works and, more importantly, his unpublished literary estate to show how the two &quot;graphic tables&quot; fit into the author&apos;s didactic beliefs and evolution of thought. Though not unknown to professional public, the posters have not yet been touched upon by Štorch scholars from this research perspectiv.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marginalia historica

  • ISSN

    1804-5367

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    9-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus