Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elementární algoritmické konstrukce a jejich vyjadřování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10330401" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10330401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Elementární algoritmické konstrukce a jejich vyjadřování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá vymezením základních algoritmických konstrukcí a jejich vztahem k potřebám výuky v oblasti informačních technologií z pohledu nutnosti formulovat je jazykově adekvátně vůči programovacím jazykům, resp. vůči řešené (algoritmické) úloze. Důvodem je zejména požadavek jednoznačnosti formulací při převodu myšlenky přes český (přirozený) jazyk do jazyka programovacího, ale i zvýšení kvality komunikace člověka při vyjadřování jakýchkoliv postupů v běžném životě, které jsou obecně algoritmického charakteru. Obsahem je zejména popis základních algoritmických konstrukcí ve vztahu k jejich formulacím, uvedení souvislostí s potřebami výuky v oblasti informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání zejména na školách základních, gymnáziích a školách středních zaměřených na informatiku. Nutnost zabývat se algoritmizací nejen programátorsky je zásadně zdůrazněna v dokumentu MŠMT Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, zpracovaného na základě vládních koncepčních dokumentů (MŠMT, 2015, a obecně též MŠMT, 2014), ve kterém se zdůrazňuje potřeba tvořivého algoritmického přístupu, a to dokonce již od předškolního vzdělávání. Smyslem studie je přiblížit potřeby výuky algoritmizace související s vhodným použitím českého jazyka, aby se mohly patřičně doplnit role učitelů českého jazyka a učitelů vzdělávací oblasti informačních a komunikačních technologií.

  • Název v anglickém jazyce

    Elementary algorithmic outlines and their expression

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the defining of elementary algorithmic structures and their relationship to teaching needs in information technology from the perspective of the need to formulate a language adequate to the programming languages, respectively. towards algorithmic task solving. The reason is a requirement of clarity in the formulation of ideas through the translation of Czech (native) language into programming, but also improving the quality of human communication in expressing any practices in everyday life, which are generally algorithmic nature. Content is oriented to a description of basic algorithmic structures in relation to their formulations, putting relations with the needs of education in the field of information and communication technologies in education, especially at the elementary schools, grammar schools and secondary schools focusing on informatics. The need to address algorithmizations not only to programmers is fundamentally emphasized in the document of the Ministry of Education, Youth and Sports &quot;Strategy for Digital Education in 2020&quot;, prepared on the basis of government policy documents (MŠMT, 2015, and generally also the MŠMT, 2014), which emphasizes the need for creative algorithmic approach in education, even from pre-school level. The purpose of the study is to describe the educational needs of methods for teaching and learning algorithms associated with good use of the Czech language to properly complement the role of the teachers of Czech language and teachers of information and communication technologies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    84-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus