Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10363753" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10363753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/31" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/31</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje tzv. systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie, jež je v České republice nejvíce rozšířený. Pozornost je věnována dvěma základním aspektům, které se v takto strukturované výuce objevují: 1) deduktivní přístup prezentace učiva, 2) chronologické řazení učiva od "jednodušších organismů ke komplexnějším". Smyslem příspěvku je nastínit určité efektivní inovace, které by mohly, především u žáků nižšího sekundárního stupně vzdělávání, přispět k lepšímu porozumění biologických poznatků a zvýšit současně zájem o výuku přírodopisu/biologie.
Název v anglickém jazyce
Taxonomically conceived curriculum of natural science/biology
Popis výsledku anglicky
The article discusses the concept of taxonomically conceived curriculum which is typical for teaching natural science / biology in the Czech Republic. It is focused on two basic aspects which are occurred in lessons: 1) deductive approach to teach, 2) chronological overview of the topics from "simple to more complex" organisms. The purpose of this paper is to delineate some effective innovations that may contribute to a better understanding of biological knowledge and improve interest in teaching natural science / biology, especially for students of lower secondary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
40-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—