Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10363753" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10363753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/31" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje tzv. systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie, jež je v České republice nejvíce rozšířený. Pozornost je věnována dvěma základním aspektům, které se v takto strukturované výuce objevují: 1) deduktivní přístup prezentace učiva, 2) chronologické řazení učiva od &quot;jednodušších organismů ke komplexnějším&quot;. Smyslem příspěvku je nastínit určité efektivní inovace, které by mohly, především u žáků nižšího sekundárního stupně vzdělávání, přispět k lepšímu porozumění biologických poznatků a zvýšit současně zájem o výuku přírodopisu/biologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Taxonomically conceived curriculum of natural science/biology

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the concept of taxonomically conceived curriculum which is typical for teaching natural science / biology in the Czech Republic. It is focused on two basic aspects which are occurred in lessons: 1) deductive approach to teach, 2) chronological overview of the topics from &quot;simple to more complex&quot; organisms. The purpose of this paper is to delineate some effective innovations that may contribute to a better understanding of biological knowledge and improve interest in teaching natural science / biology, especially for students of lower secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    40-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus