Aplication DIY in Czech Republic at university
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364242" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364242 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
španělština
Název v původním jazyce
Aplicación en el contexto universitario de la República Checa
Popis výsledku v původním jazyce
La realización de actividades para estudiantes de Pedagogía es parte importante del proyecto DIYLab. Este enfoque supone un gran avance en la preparación de futuros docentes, ya que se trabaja para que su práctica profesional refleje las últimas tendencias en educación. Al mismo tiempo, es necesario no desconectar del estado real de las escuelas en términos organizativos, curriculares, sociales y tecnológicos.
Název v anglickém jazyce
Aplication DIY in Czech Republic at university
Popis výsledku anglicky
One of the components of the EU project DIYLab was the implementation of DIY activities into the university education of the students of pedagogy. For the preparation of future teachers, the pedagogical approach with DIY elements means an important shift in the view of the learning process and the teaching of the young generation so that it is motivated to address real complex problems. In the context of teacher training, there is still a present issue of how to properly prepare students for their future profession so that their teaching practice reflects modern trends in education and, at the same time, is not separated from the real state of schools in organisational, curricular, social and technological terms.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cuadernos de Pedagogía
ISSN
0210-0630
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
483
Stát vydavatele periodika
ES - Španělské království
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
74-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—