Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního rozvoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364888" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního rozvoje
Popis výsledku v původním jazyce
Druhá kapitola se zabývá kvalifikačními nároky, problematikou trhu práce a požadovanými kompetencemi. Vychází z toho, že kvalifikace získaná v počátečním vzdělání a odborné přípravě vytváří základní předpoklad pro další rozvoj jedince a jeho uplatnění na trhu práce, pro získání nových či rozvoj stávajících kompetencí, ale také jejich udržení prostřednictvím dalšího vzdělávání. Kapitola dává přehled o výsledcích empirických šetření vzdělanostní struktury a uplatnění na trhu práce v zemích OECD a umístění České republiky v rámci tohoto mezinárodního srovnání, zabývá se konceptem přenositelných kompetencí a požadavky zaměstnavatelů. Nejžádanější kompetence na českém pracovním trhu pojednává z hlediska výstupů výzkumných šetření, vychází z hodnocení zaměstnavatelů i samotných absolventů škol. Přináší informace k trendům v oblasti vývoje pracovních pozic v kontextu kvalifikačních požadavků.
Název v anglickém jazyce
Qualifications and competencies in the context of further professional development
Popis výsledku anglicky
The second chapter deals with the qualification requirements, the labor market issue and the required competencies. It is based on the fact that the qualifications acquired in initial education and training create the basic prerequisite for further development of the individual and his / her application to the labor market, to acquire new or develop existing competencies, but also to maintain them through further education. The chapter gives an overview of the results of the empirical survey of the educational structure and labor market application in the OECD countries and the location of the Czech Republic within this international comparison. It deals with the concept of transferable competences and the demands of employers. The most demanding competencies on the Czech labor market are discussed in terms of outputs of research surveys, based on the evaluation of employers and school graduates themselves. It provides information on trends in the development of job positions in the context of qualification requirements.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kompetence studentů a absolventů škol – teoretická východiska a příklady dobré praxe
ISBN
978-80-906894-0-4
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
41-68
Počet stran knihy
179
Název nakladatele
Česká andragogická společnost
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—