Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního rozvoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364888" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního rozvoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Druhá kapitola se zabývá kvalifikačními nároky, problematikou trhu práce a požadovanými kompetencemi. Vychází z toho, že kvalifikace získaná v počátečním vzdělání a odborné přípravě vytváří základní předpoklad pro další rozvoj jedince a jeho uplatnění na trhu práce, pro získání nových či rozvoj stávajících kompetencí, ale také jejich udržení prostřednictvím dalšího vzdělávání. Kapitola dává přehled o výsledcích empirických šetření vzdělanostní struktury a uplatnění na trhu práce v zemích OECD a umístění České republiky v rámci tohoto mezinárodního srovnání, zabývá se konceptem přenositelných kompetencí a požadavky zaměstnavatelů. Nejžádanější kompetence na českém pracovním trhu pojednává z hlediska výstupů výzkumných šetření, vychází z hodnocení zaměstnavatelů i samotných absolventů škol. Přináší informace k trendům v oblasti vývoje pracovních pozic v kontextu kvalifikačních požadavků.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualifications and competencies in the context of further professional development

  • Popis výsledku anglicky

    The second chapter deals with the qualification requirements, the labor market issue and the required competencies. It is based on the fact that the qualifications acquired in initial education and training create the basic prerequisite for further development of the individual and his / her application to the labor market, to acquire new or develop existing competencies, but also to maintain them through further education. The chapter gives an overview of the results of the empirical survey of the educational structure and labor market application in the OECD countries and the location of the Czech Republic within this international comparison. It deals with the concept of transferable competences and the demands of employers. The most demanding competencies on the Czech labor market are discussed in terms of outputs of research surveys, based on the evaluation of employers and school graduates themselves. It provides information on trends in the development of job positions in the context of qualification requirements.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kompetence studentů a absolventů škol – teoretická východiska a příklady dobré praxe

  • ISBN

    978-80-906894-0-4

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    41-68

  • Počet stran knihy

    179

  • Název nakladatele

    Česká andragogická společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly