Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Další vzdělávání – determinanty zacílení rekvalifikací v ČR a optimalizace NSP/NSK: souhrnná výzkumná zpráva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025950%3A_____%2F22%3AN0000101" target="_blank" >RIV/00025950:_____/22:N0000101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vubp.cz/soubory/vyzkum/projekty/08-S4-2021-VUBP/Vsouhrn-Souhrnna-vyzkumna-zprava-o-postupu-praci-a-dosazenych-vysledcich-za-obdobi-2021-2022.pdf" target="_blank" >https://vubp.cz/soubory/vyzkum/projekty/08-S4-2021-VUBP/Vsouhrn-Souhrnna-vyzkumna-zprava-o-postupu-praci-a-dosazenych-vysledcich-za-obdobi-2021-2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Další vzdělávání – determinanty zacílení rekvalifikací v ČR a optimalizace NSP/NSK: souhrnná výzkumná zpráva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Souhrnná výzkumná zpráva k výzkumnému projektu Další vzdělávání – determinanty zacílení rekvalifikací v ČR a optimalizace NSP/NSK. Žijeme v době turbulentních změn, které s sebou nesou zvýšený tlak na znalosti a dovednosti. Rozdíly mezi vědomostmi získanými v počátečním vzdělávání a požadavky kladenými na jednotlivce se v průběhu života stále více prohlubují. Nejen Průmysl 4.0, ale i další aktuální výzvy s sebou dle řady studií přináší i nové kvalifikační požadavky na pracovníky, kteří tak, pokud chtějí na otevřeném trhu práce obstát, musí na tuto výzvu adekvátně reagovat. Další vzdělávání je tak klíčovým faktorem konkurenceschopnosti podniků všech velikostí, možností, aby lidé mohli získat nové kompetence, které potřebují pro stávající nebo budoucí pracovní místo. První část zprávy je zaměřena na roli Úřadu práce ČR z pohledu měnících se požadavků trhu práce. Dále se věnuje hodnocení uplatnitelnosti získané kvalifikace v praxi v rámci evaluačního procesu prováděného ze strany ÚP ČR a uvádí možnosti nastavení rekvalifikací a jeho provázání na stávající nebo budoucí systémové nástroje. V závěru se zabývá Národní soustavou povolání a Národní soustavě kvalifikací a poskytuje vhled do zahraniční praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Further education - determinants of retraining targeting in the Czech Republic and optimization of NSP/NSK: summary research report

  • Popis výsledku anglicky

    Summary research report on the research project Further education - determinants of retraining targeting in the Czech Republic and optimization of NSP/NSK. We live in a time of turbulent change, which brings with it increased pressure on knowledge and skills. The gap between the knowledge acquired in initial education and the demands placed on individuals is widening over the life course. According to a number of studies, not only Industry 4.0, but also other current challenges are bringing with them new qualification requirements for workers who must respond adequately to this challenge if they want to compete in an open labour market. Further education is thus a key factor in the competitiveness of businesses of all sizes, enabling people to acquire the new competences they need for their current or future jobs. The first part of the report focuses on the role of the Labour Office from the perspective of changing labour market requirements. It then examines the assessment of the applicability of the acquired qualifications in practice within the evaluation process carried out by the Labour Office of the Czech Republic and presents the possibilities of setting up retraining and its link to existing or future system instruments. Finally, it discusses the National System of Occupations and the National System of Qualifications and provides insights into foreign practice.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    96

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

  • Verze