Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Country Report Česká republika. Citlivě vedené poradenství pro osoby ze znevýhodněného prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F22%3AN0000076" target="_blank" >RIV/45773009:_____/22:N0000076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katalog.vupsv.cz/fulltext/ul_2539-cze.pdf" target="_blank" >https://katalog.vupsv.cz/fulltext/ul_2539-cze.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Country Report Česká republika. Citlivě vedené poradenství pro osoby ze znevýhodněného prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Národní zpráva byla zpracována jako jeden z výstupů projektu ReachOut to the Left-Behind – Improving guidance for working persons from the underprivileged milieu, který je financovaný z programu ERASMUS+. Projekt se zaměřoval na podporu vzdělávání dospělých prostřednictvím zvyšování kompetencí vzdělavatelů a dalších pracovníků ve vzdělávání dospělých a vytvářením cest pro zvyšování kvalifikace a zvyšování dostupnosti a zájmu o vzdělávání dospělých, cílená pozornost byla věnována zvyšováním kompetencí a znalostí při nabízení a poskytování poradenství lidem ze znevýhodněného prostředí, kteří byli pro účely projektu chápáni jako pracující osoby ze znevýhodněného prostředí, v produktivním věku, které mají méně stabilní formu výdělečné činnosti. Národní zpráva přibližuje systémy, jejichž prostřednictvím je poradenství poskytováno jednotlivcům ve všech zemích zapojených do projektu, tzn. V Rakousku, Německu, České republice a Slovinsku a mapuje současný stav a situaci týkající se politiky a praxe odborného poradenství v oblasti vzdělávání pro osoby pocházející ze znevýhodněného prostředí. Prezentovány jsou příklady osvědčených postupů, ale i případné slabé stránky. Uvedeny budou také příklady posledního společenského a politického vývoje a případné reakce na aktuální dění spojené se změnami na trhu práce a dalšími požadavky na trh práce a systémy poradenství. Přiblížena je situace cílové skupiny, která se skrývá za názvem „znevýhodněné prostředí“ a kterou lze v každé partnerské zemi definovat specifickým způsobem. Tato zpráva pomůže vytvořit základ pro identifikaci současného stavu, klíčových aktérů, potenciálu, možných překážek a výzev relevantních pro každou zemi. Na konkrétního národní příspěvek navazuje příručka pro samostudium (Experiences and Cases from working with the Underprivileged Milieu/Zkušenosti a příklady práce se znevýhodněnou skupinou) a konkrétní doporučení pro politiku dalšího vzdělávání (Habitus sensitive Guidance – recommendations for policy makers/Příručka pro citlivě vedené poradenství – doporučení pro tvůrce politik).

  • Název v anglickém jazyce

    Country Report Czech Republic. Habitus sensitive guidance for underprivileged milieu

  • Popis výsledku anglicky

    The national report was compiled as one of the outputs of the ReachOut to the Left-Behind – Improving guidance for working persons from the underprivileged milieu project, which was financed by the ERASMUS+ programme. The project focused on the support of adult education by enhancing the competences of educators and other actors in the adult education sphere and by creating pathways for improving qualifications and increasing the availability of, and interest in, adult education; particular attention was devoted to increasing competences and knowledge in terms of offering and providing counselling to people from disadvantaged backgrounds, who, for the purposes of the project, were understood as working persons from disadvantaged environments and of productive age who have relatively unstable forms of gainful activity. The national report provides an overview of the systems via which counselling is provided to individuals in all the countries involved in the project, i.e. Austria, Germany, the Czech Republic and Slovenia, and maps the current situation regarding the policies and practices applied in professional counselling with concern to education for persons from disadvantaged backgrounds. Examples of best practice are presented, as are the potential weaknesses. Examples of recent social and political developments and potential responses to current events associated with changes in the labour market and various labour market and counselling system requirements are also considered in the report. The situation of the target group is generalised as persons from a “disadvantaged environment”, which can be defined in a specific way in each of the partner countries. This report will help to create a basis for identifying the current situation, the key players and their potential, possible barriers and challenges relevant to each country. Specific national contributions are followed by a self-study manual (Experiences and Cases from working with the Underprivileged Milieu) and specific recommendations for further education policy (Habitus sensitive Guidance – recommendations for policymakers).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů