Comparison of National Folk Literature as Means of Formation Intercultural Communicative Competence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10365798" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10365798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Sopostavlenije narodnoj slovesnosti kak sredstvo formirovanija mežkulturnoj kommunikativnoj kompetencii
Popis výsledku v původním jazyce
Formirovanije mežkulturnoj kommunikativnoj kompetencii javljajetsja odnim iz samych važnych lingvodidaktičeskich voprosov sovremennogo jazykovogo obrazovanija vo vsej Jevrope ili daže vo vsjom mire. Chota eto trebovanije očeň silno, jego praktičeskaja realizacija na zanatijach po RKI v češskoj obrazovatelnoj srede ne vsegda sootvetstvujet stepeni jego teoretičeskoj razrabotki v pedagogičeskich dokumentach ili naučnoj literature. V etoj staťe pokažem vozmožnosti ispolzovanija sopostavlenija narodnoj slovesnosti pri formirovanii MKK pri obučenii RKI.
Název v anglickém jazyce
Comparison of National Folk Literature as Means of Formation Intercultural Communicative Competence
Popis výsledku anglicky
Formation of intercultural communicative competence is one of the most important linguodidactic issues of modern language education in the whole of Europe or even all over the world. Although this requirement is very strong, its practical implementation in lessons of Russian as a foreign language in the Czech educational environment does not always correspond to the degree of theoretical development in pedagogical documents or scientific literature. In this article, we show the possibilities of using comparison of Czech and Russian folk literature in the formation of the intercultural communicative competence in teaching Russian language.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Auspicia
ISSN
1214-4967
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIV
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
8-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—