Mezi literaturou národní, globální a post-literaturou. Literatura a její možnosti v rozvíjení IKK v rámci pregraduální přípravy učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50015046" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50015046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezi literaturou národní, globální a post-literaturou. Literatura a její možnosti v rozvíjení IKK v rámci pregraduální přípravy učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je věnována výuce literatury a její možné roli při rozvíjení interkulturní kompetence ve výuce cizích jazyků. Autorka považuje uměleckou literaturu za důležitou součást výuku cizích jazyků, v kapitole uvádí několik důležitých faktorů, které mohou významně působit při vytváření interkulturní kompetence. K nim patří současná multilingvální literatura, odrážející globální charakter moderního světa a moderní komunikace, dále literatura migrační, transnacionální a také elektronická (digitální) literatura.
Název v anglickém jazyce
From national literature to global literature and post-literature. Literature and its potential in ICC development in undergraduate education
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with teaching literature and the potential of literature classes at high school education to develop intercultural communicative competence. The author suggests that literature is an important component of teaching foreign languages, in the chapter she presents several essential factors that can influence the development of intercultural communicative competence, such as multilingual literature, that reflects global character of contemporary world and modern communication, as well as migrant literature, transnational and electronic/digital literature.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60204 - General literature studies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-17823S" target="_blank" >GA17-17823S: Ruská transmediální poezie jako model literatury v postdigitální době</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvíjení interkulturní kompetence ve výuce cizích jazyků 2
ISBN
978-80-261-0764-4
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
141-149
Počet stran knihy
178
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—