Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors affecting the transition of fifth graders to the academic track in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10366757" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10366757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09620214.2017.1290541" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09620214.2017.1290541</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09620214.2017.1290541" target="_blank" >10.1080/09620214.2017.1290541</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors affecting the transition of fifth graders to the academic track in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech education system is characterised by early tracking and high educational inequalities. The most controversial element of the system is the academic track, which is attended by students after the completion of primary school. The paper focuses on fifth graders&apos; application process and their success in entrance examinations. The process is examined by binary logistic regression and descriptive analyses of the data collected in the Trends in International Mathematics and Science Study conducted in 2011 in grade 4, and in a survey of students attending grade 5 implemented on the same sample within the Czech Longitudinal Study in Education. The analyses show that students&apos; family background has a significant effect on both application and success during admission procedures. The paper discusses the role of the family in the application process and in preparation for the entrance examinations, and compares the situation in the Czech Republic with that in other countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors affecting the transition of fifth graders to the academic track in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech education system is characterised by early tracking and high educational inequalities. The most controversial element of the system is the academic track, which is attended by students after the completion of primary school. The paper focuses on fifth graders&apos; application process and their success in entrance examinations. The process is examined by binary logistic regression and descriptive analyses of the data collected in the Trends in International Mathematics and Science Study conducted in 2011 in grade 4, and in a survey of students attending grade 5 implemented on the same sample within the Czech Longitudinal Study in Education. The analyses show that students&apos; family background has a significant effect on both application and success during admission procedures. The paper discusses the role of the family in the application process and in preparation for the entrance examinations, and compares the situation in the Czech Republic with that in other countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Studies in Sociology of Education

  • ISSN

    1747-5066

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    288-309

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019016259