Vliv klasických postupů při nácviku dovednosti psaní na rozsah slovní zásoby ve srovnání s metodou psaní tvůrčího
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10368284" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10368284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/19/2017/11/Zuzana_Starkova_48-62.pdf" target="_blank" >https://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/19/2017/11/Zuzana_Starkova_48-62.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv klasických postupů při nácviku dovednosti psaní na rozsah slovní zásoby ve srovnání s metodou psaní tvůrčího
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto článku prezentujeme účinnost klasických postupů nácviku dovednosti psaní a metody psaní tvůrčího na rozvoj slovní zásoby v češtině jako cizím/druhém jazyku. Klasické postupy vycházejí z didaktiky cizích jazyků, zde citujeme Hendricha et al. (1988, s. 236-246). Metoda tvůrčího psaní ve smyslu rozvoje řečové dovednosti psaní v cizím/druhém jazyku, nikoliv výchovy budoucího spisovatele, pak vychází zejména ze zahraničních publikací (Andrášová, 2005; Eliašová, 2013; 2014; von Werder, 2000; Fišer, 2001; 2005; 2008; Kast, 1991). Článek shrnuje dílčí výsledky akčního výzkumu, který byl podpořen Grantovou agenturou Univerzity Karlovy.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Classical Practices in Writing Skills Training on Vocabulary's Extent Compared to the Creative Writing Method
Popis výsledku anglicky
The paper deals with influence of creative writing on vocabulary's extent in the written manifest of non-native speakers in compare with classical methods used in foreign language didactics. There are presented results of qualitative action research, probe, which was backed by Grant Agency of Charles University. Its respondents were 30 students of Czech's as a foreign / second language levelled A2-B2 according to CEFR, from Charles University, Institute of Czech Studies. The respondents were divided into both two control and experimental groups. For analyzing the vocabulary extent, the Mistrík's formula of repeated words Index was used and applied to the written works of the respondents. Next, the knowledge synonyms and antonyms was observed, on the entrance and final subtests. Probe's result showed, that after using two different methods within one semester there was a comparable decrease of word's rep, only half of the respondents, in both control and experimental groups I. In control group II, there was a slight decrease in rep, but experimental group II has a slight increase. The compare knowledge of synonyms and antonyms results that after using two different methods in both control and experimental groups causes increase, the growth was only in the control and experimental group I comparable, however. Due to similar research's absence for Czech as a foreign / second language, there are briefly presented other researches on creative writing in foreign language tuition.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics [online]
ISSN
2336-6702
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
zvláštní vydání (prosinec)
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
48-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—