Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Romance with Words: Graham Swift's Mothering Sunday as a "Coming-of-Voice" Novel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10369496" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10369496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Romance with Words: Graham Swift's Mothering Sunday as a "Coming-of-Voice" Novel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although shorter than its predecessors, Mothering Sunday (2016), Graham Swift&apos;s latest novel to date, in a sense represents a noteworthy synthesis of its author&apos;s works of fiction. Using a close third-person narrative perspective, it confirms Swift&apos;s departure from first-person narrators which began in Wish You Were Here (2011). However, in terms of some of his idiosyncratic themes and narrative strategies, it more strongly follows his earlier novels, The Light of Day (2003) in particular. This article discusses Mothering Sunday&apos;s position within the body of Swift&apos;s novels and shows that by making the heroine a successful writer he more forcefully than ever before explores the theme of writing fiction. It also argues that the novel contains a significant degree of self-reflexivity as Swift projects in the story of its central protagonist his crucial ideas and beliefs concerning creative writing and its ethics.

  • Název v anglickém jazyce

    A Romance with Words: Graham Swift's Mothering Sunday as a "Coming-of-Voice" Novel

  • Popis výsledku anglicky

    Although shorter than its predecessors, Mothering Sunday (2016), Graham Swift&apos;s latest novel to date, in a sense represents a noteworthy synthesis of its author&apos;s works of fiction. Using a close third-person narrative perspective, it confirms Swift&apos;s departure from first-person narrators which began in Wish You Were Here (2011). However, in terms of some of his idiosyncratic themes and narrative strategies, it more strongly follows his earlier novels, The Light of Day (2003) in particular. This article discusses Mothering Sunday&apos;s position within the body of Swift&apos;s novels and shows that by making the heroine a successful writer he more forcefully than ever before explores the theme of writing fiction. It also argues that the novel contains a significant degree of self-reflexivity as Swift projects in the story of its central protagonist his crucial ideas and beliefs concerning creative writing and its ethics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    37-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus