Student portfolio as a tool for development of pre-service primary teachers' competences in teaching mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370853" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student portfolio as a tool for development of pre-service primary teachers' competences in teaching mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reports on a research focusing on one of the possible ways of leading pre service primary student teachers to constructivist educational style effectively. The research base for the study is formed by student portfolios. The goal of analysing these portfolios is to look for the turning points in a student's development and for impulses that brought about any changes in students' attitudes. Analyses of several portfolios showed that creation of a portfolio itself and the following work with it has a significant and positive impact on formation of pre-service teachers' pedagogical beliefs.
Název v anglickém jazyce
Student portfolio as a tool for development of pre-service primary teachers' competences in teaching mathematics
Popis výsledku anglicky
The paper reports on a research focusing on one of the possible ways of leading pre service primary student teachers to constructivist educational style effectively. The research base for the study is formed by student portfolios. The goal of analysing these portfolios is to look for the turning points in a student's development and for impulses that brought about any changes in students' attitudes. Analyses of several portfolios showed that creation of a portfolio itself and the following work with it has a significant and positive impact on formation of pre-service teachers' pedagogical beliefs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION
ISBN
978-80-7290-955-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
283-293
Název nakladatele
Karlova univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Prague, Czech Republic
Místo konání akce
Prague, Czech Republic
Datum konání akce
20. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000432421100040