Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student portfolio as a tool for development of pre-service primary teachers' competences in teaching mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370853" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student portfolio as a tool for development of pre-service primary teachers' competences in teaching mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on a research focusing on one of the possible ways of leading pre service primary student teachers to constructivist educational style effectively. The research base for the study is formed by student portfolios. The goal of analysing these portfolios is to look for the turning points in a student&apos;s development and for impulses that brought about any changes in students&apos; attitudes. Analyses of several portfolios showed that creation of a portfolio itself and the following work with it has a significant and positive impact on formation of pre-service teachers&apos; pedagogical beliefs.

  • Název v anglickém jazyce

    Student portfolio as a tool for development of pre-service primary teachers' competences in teaching mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on a research focusing on one of the possible ways of leading pre service primary student teachers to constructivist educational style effectively. The research base for the study is formed by student portfolios. The goal of analysing these portfolios is to look for the turning points in a student&apos;s development and for impulses that brought about any changes in students&apos; attitudes. Analyses of several portfolios showed that creation of a portfolio itself and the following work with it has a significant and positive impact on formation of pre-service teachers&apos; pedagogical beliefs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    283-293

  • Název nakladatele

    Karlova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100040