Vlivy multimediální komunikace ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10371298" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10371298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vlivy multimediální komunikace ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku předkládáme pohled na výtvarnou výchovu z hlediska aktuálních vztahů mezi tzv. digitálním uměním, možnostmi ICT ve výtvarné výchově, širšími kontexty kreativity, kulturní edukace a vizuální gramotnosti. Toto vztahové pomezí je charakterizováno terminologickými průniky několika diskursů, z nichž za hlavní považujeme vizuální studia, kritické teorie identit a subjektivit, teorie obrazu a současného výtvarného uměni, studia sociálního chování a kognice v době globálních toků virtuálních komodit a multimediální komunikace.
Název v anglickém jazyce
Influences of Multimendial Communication in Art Education
Popis výsledku anglicky
In this paper the authors present a view of art education from the perspective of the current relationship between what we call digital art, the use of ICT in art education, wider contexts of creativity, cultural education and visual literacy. This relationship boundary is characterized by a terminological intersection of several discourses, of which - as the main ones - the authors consider visual studies, critical theories of identity and subjectivity, image theory and contemporary art studies, studies of social behaviour and cognition at the time of global virtual commodity flows and multimedial communication.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
16-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—