Rodičovská perspektiva variability vývoje počáteční čtenářské gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10371832" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10371832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2017/05/Gramotnost_02_Presslerova_Kucharska.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2017/05/Gramotnost_02_Presslerova_Kucharska.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodičovská perspektiva variability vývoje počáteční čtenářské gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek si klade za cíl představit výsledky dílčího dotazníkového šetření v rámci širšího empirického výzkumu "Variabilita vývoje počáteční čtenářské gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení". Prezentujeme výsledky rodičovských dotazníků, které pomohou nazírat na tematiku plastičtěji a více kontextuálně. Snaží se hledat rozdíly v rodičovské percepci a anticipaci problémů dítěte od předškolního věku u skupin dětí ohrožených rizikem vzniku SPU, tedy u dětí s familiérním rizikem a dětí s narušeným vývojem řeči. Výsledky těchto skupin jsou následně komparovány se skupinou rodičů dětí bez těchto rizik. Rodičovskou perspektivu považujeme za zásadní pro jejich participaci na cílené rané intervenci a stimulaci dílčích funkcí potřebných pro rozvoj čtenářských dovedností.
Název v anglickém jazyce
Parental Perspective Variability Development of Early Literacy in Children at Risk of Learning Disorders
Popis výsledku anglicky
Paper aims to present the results of partial survey in the broader questionnaire investigation "Variability in the development of early literacy in children at risk of learning disorders." We present the results of parental questionnaires which will help to contemplate the theme more various and contextually. Trying to look for differences in parental perception and anticipation of problems of children from preschool age to groups of children at risk of learning disabilities, thus children with familier risk and children with language impairment. The results of these groups are subsequently compares a group of parents of children without these risks. Parental perspective we consider essential to their participation in targeted early intervention and stimulation of partial functions necessary for the development of reading skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
65-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—