Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PARAMETERS INFLUENCING DIFFICULTY OF WORD PROBLEMS - A CASE OF FOUR WORD PROBLEMS IN GRADE 4

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10386663" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10386663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PARAMETERS INFLUENCING DIFFICULTY OF WORD PROBLEMS - A CASE OF FOUR WORD PROBLEMS IN GRADE 4

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on an inquiry into parameters which influence difficulty of a word problem. The study that we present is a part of a larger research project and focuses on a particular case where groups of fourth graders have been given four versions of one word problem which differed in two parameters - the representation of a numerical value and a number of message levels. Although no substantial difference in success rate has been observed between the versions, we give a brief account of differences in mistakes pupils made and contrast them with mistakes of third graders who have been asked to solve one version of the problem as well.

  • Název v anglickém jazyce

    PARAMETERS INFLUENCING DIFFICULTY OF WORD PROBLEMS - A CASE OF FOUR WORD PROBLEMS IN GRADE 4

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on an inquiry into parameters which influence difficulty of a word problem. The study that we present is a part of a larger research project and focuses on a particular case where groups of fourth graders have been given four versions of one word problem which differed in two parameters - the representation of a numerical value and a number of message levels. Although no substantial difference in success rate has been observed between the versions, we give a brief account of differences in mistakes pupils made and contrast them with mistakes of third graders who have been asked to solve one version of the problem as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    100-109

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV, FAC EDUC

  • Místo vydání

    PRAGUE

  • Místo konání akce

    Charles Univ, Fac Educ, Prague

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100010