PARAMETERS INFLUENCING DIFFICULTY OF WORD PROBLEMS - A CASE OF FOUR WORD PROBLEMS IN GRADE 4
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10386663" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10386663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PARAMETERS INFLUENCING DIFFICULTY OF WORD PROBLEMS - A CASE OF FOUR WORD PROBLEMS IN GRADE 4
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports on an inquiry into parameters which influence difficulty of a word problem. The study that we present is a part of a larger research project and focuses on a particular case where groups of fourth graders have been given four versions of one word problem which differed in two parameters - the representation of a numerical value and a number of message levels. Although no substantial difference in success rate has been observed between the versions, we give a brief account of differences in mistakes pupils made and contrast them with mistakes of third graders who have been asked to solve one version of the problem as well.
Název v anglickém jazyce
PARAMETERS INFLUENCING DIFFICULTY OF WORD PROBLEMS - A CASE OF FOUR WORD PROBLEMS IN GRADE 4
Popis výsledku anglicky
This paper reports on an inquiry into parameters which influence difficulty of a word problem. The study that we present is a part of a larger research project and focuses on a particular case where groups of fourth graders have been given four versions of one word problem which differed in two parameters - the representation of a numerical value and a number of message levels. Although no substantial difference in success rate has been observed between the versions, we give a brief account of differences in mistakes pupils made and contrast them with mistakes of third graders who have been asked to solve one version of the problem as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION
ISBN
978-80-7290-955-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
100-109
Název nakladatele
CHARLES UNIV, FAC EDUC
Místo vydání
PRAGUE
Místo konání akce
Charles Univ, Fac Educ, Prague
Datum konání akce
20. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000432421100010