Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of context and order of numerical data on the difficulty of word problems for grade 6 pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10366364" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10366364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of context and order of numerical data on the difficulty of word problems for grade 6 pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Word problems have been identified as an area of concern and have been a focus of many studies. The article investigates the influence of two parameters on the difficulty of word problems and on the frequency of mistakes grade 6 pupils make when solving them. Four variants of a two-step word problem were made which have the same mathematical structure but differ in the order of numerical data and/or context. These variants were solved by four equally abled groups of pupils and their solutions were analysed. The order of numerical data had a statistically significant effect on the success rate of pupils and on the presence of mistakes of wrong mathematization. However, the effect of the context (familiar versus unfamiliar) was rather weak. The study brought some puzzling effects such as a smaller influence of the order of data in the problem with the unfamiliar context than with the familiar one. They will be investigated in further research.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of context and order of numerical data on the difficulty of word problems for grade 6 pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Word problems have been identified as an area of concern and have been a focus of many studies. The article investigates the influence of two parameters on the difficulty of word problems and on the frequency of mistakes grade 6 pupils make when solving them. Four variants of a two-step word problem were made which have the same mathematical structure but differ in the order of numerical data and/or context. These variants were solved by four equally abled groups of pupils and their solutions were analysed. The order of numerical data had a statistically significant effect on the success rate of pupils and on the presence of mistakes of wrong mathematization. However, the effect of the context (familiar versus unfamiliar) was rather weak. The study brought some puzzling effects such as a smaller influence of the order of data in the problem with the unfamiliar context than with the familiar one. They will be investigated in further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    440-449

  • Název nakladatele

    Karlova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100046