Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of order of data in word problems on division of a whole into unequal parts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10377437" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10377437 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of order of data in word problems on division of a whole into unequal parts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper investigates how the order of numerical data in word problems on division of a whole into unequal parts affects achievement and reasoning of 14-16-year old pupils. The variable was altered in two word problems, in one of which also the context was changed (psychological variable) and in the latter &quot;if-clause&quot; is or is not used (linguistic variable). 182 pupils were involved in the experiment. The solutions were analysed quantitatively using Item Response Theory as well as qualitatively. The data suggest that pupils&apos; success is affected by the order of numerical data in the statement in an unfamiliar context. The presence of &quot;if-clause&quot; in the statement was studied in a two-level problem. The order of numerical data played its role in case of formulations without &quot;if&quot;. The results of the experiment are of interest for mathematics education as well as for construction of tests.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of order of data in word problems on division of a whole into unequal parts

  • Popis výsledku anglicky

    The paper investigates how the order of numerical data in word problems on division of a whole into unequal parts affects achievement and reasoning of 14-16-year old pupils. The variable was altered in two word problems, in one of which also the context was changed (psychological variable) and in the latter &quot;if-clause&quot; is or is not used (linguistic variable). 182 pupils were involved in the experiment. The solutions were analysed quantitatively using Item Response Theory as well as qualitatively. The data suggest that pupils&apos; success is affected by the order of numerical data in the statement in an unfamiliar context. The presence of &quot;if-clause&quot; in the statement was studied in a two-level problem. The order of numerical data played its role in case of formulations without &quot;if&quot;. The results of the experiment are of interest for mathematics education as well as for construction of tests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    257-264

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300032