Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Presence of the error in the Czech educational context - point of view of the French as a foreign language teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10369973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10369973 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    Présence de l'erreur dans le contexte éducatif tchèque - point de vue de l'enseignement du FLE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text popisuje místo chyby a chybování v klíčových dokumentech, které organizují práci každého učitele, tj. např. v Rámcovém vzdělávacím program v České republice nebo v učebnicích jako nejdůležitějším didaktickém nástroji pro výuku. Kontextem studie je výuka / učení francouzštiny jako (dalšího) cizího jazyka. Výzkumu potvrzuje častou absenci hlubších textových zmínek pojmů spojených s chybou a chybováním ve zkoumaných dokumentech a učebnicích, které by motivovaly učitele k hlubšímu chápání i využití chyby a chybování. Tento stav relativizuje úsilí o skutečnou změnu v každodenním přístupu učitelů k této základní oblasti výuky, tedy k práci s chybou ve výuce jazyků.

  • Název v anglickém jazyce

    Presence of the error in the Czech educational context - point of view of the French as a foreign language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The text describes the position and concept of error in the key documents that organize the work of every teacher, i.e. the Framework Education Program in the Czech Republic, and in the textbooks as the most important didactic tool for teaching. The context of the study is the teaching/learning of French as a (second) foreign language. The result of the research is a confirmation of the frequent absence of a deeper textual evidence to motivate the teachers to develop a better understanding of the notion of error in the examined documents and textbooks, which relativizes the efforts to really change the everyday approach to this fundamental issue for teaching and learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    REVUE INTERNATIONALE D’ÉTUDES EN LANGUES MODERNES APPLIQUÉES

  • ISSN

    1844-5586

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus