Presence of the error in the Czech educational context - point of view of the French as a foreign language teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10369973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10369973 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
francouzština
Název v původním jazyce
Présence de l'erreur dans le contexte éducatif tchèque - point de vue de l'enseignement du FLE
Popis výsledku v původním jazyce
Text popisuje místo chyby a chybování v klíčových dokumentech, které organizují práci každého učitele, tj. např. v Rámcovém vzdělávacím program v České republice nebo v učebnicích jako nejdůležitějším didaktickém nástroji pro výuku. Kontextem studie je výuka / učení francouzštiny jako (dalšího) cizího jazyka. Výzkumu potvrzuje častou absenci hlubších textových zmínek pojmů spojených s chybou a chybováním ve zkoumaných dokumentech a učebnicích, které by motivovaly učitele k hlubšímu chápání i využití chyby a chybování. Tento stav relativizuje úsilí o skutečnou změnu v každodenním přístupu učitelů k této základní oblasti výuky, tedy k práci s chybou ve výuce jazyků.
Název v anglickém jazyce
Presence of the error in the Czech educational context - point of view of the French as a foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
The text describes the position and concept of error in the key documents that organize the work of every teacher, i.e. the Framework Education Program in the Czech Republic, and in the textbooks as the most important didactic tool for teaching. The context of the study is the teaching/learning of French as a (second) foreign language. The result of the research is a confirmation of the frequent absence of a deeper textual evidence to motivate the teachers to develop a better understanding of the notion of error in the examined documents and textbooks, which relativizes the efforts to really change the everyday approach to this fundamental issue for teaching and learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
REVUE INTERNATIONALE D’ÉTUDES EN LANGUES MODERNES APPLIQUÉES
ISSN
1844-5586
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
31-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—