Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Classroom Teaching and Learning Resources: International Comparisons from TIMSS. A Preliminary Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DQF" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DQF - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Classroom Teaching and Learning Resources: International Comparisons from TIMSS. A Preliminary Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper explores international comparisons of data collected on classroom teaching and learning resources from TIMSS. The paper examines what classroom teaching and learning resources teachers use in different countries, and explores the extent to which the textbook is still being used as the ?basis? of instruction, or as a ?supplementary? resource in the classrooms. It also explores continuity and change in the way teachers report they provided resources from 2003 to 2007, and 2011. A theoretical framework is proposed for considering how classroom teaching and learning materials may afford student achievement and learning. The results show that textbooks are the basis of instruction in an international context. However, it also shows that across countries, teachers value different classroom teaching and learning resources differently.

  • Název v anglickém jazyce

    Classroom Teaching and Learning Resources: International Comparisons from TIMSS. A Preliminary Review

  • Popis výsledku anglicky

    The paper explores international comparisons of data collected on classroom teaching and learning resources from TIMSS. The paper examines what classroom teaching and learning resources teachers use in different countries, and explores the extent to which the textbook is still being used as the ?basis? of instruction, or as a ?supplementary? resource in the classrooms. It also explores continuity and change in the way teachers report they provided resources from 2003 to 2007, and 2011. A theoretical framework is proposed for considering how classroom teaching and learning materials may afford student achievement and learning. The results show that textbooks are the basis of instruction in an international context. However, it also shows that across countries, teachers value different classroom teaching and learning resources differently.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    43-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus