Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA0900RD8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A0900RD8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Závěry z provedeného předvýzkumu dokládají, že učebnice jakožto kurikulární artefakt, je ve výuce užívána za různým účelem, v různých fázích a formách výuky, z čehož vyplývají i specifické činnosti aktérů výuky (učitele a žáka) s ní spojené. Úkolem badatele proto zůstává nalezení vhodného designu výzkumu, který by zachytil a následně analyzoval široké spektrum těchto aktivit. V příspěvku budou diskutovány silné stránky a limity podporovaných technik ve výzkumu užívání učebnic na 2. stupni ZŠ. Tato teoretická diskuse je součástí metodologické přípravy první etapy výzkumného grantu GAČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Textbook use in lower secondary schools as a research issue

  • Popis výsledku anglicky

    The pre-study findings indicate that the textbooks in the classroom are used for different purposes. As a consequence specific textbook-based activities emerge in teaching and learning. It is a researcher?s task to find out the appropriate research design to detect and consequently to analyze the broad range of such activities. The most frequent techniques of data collecting used for description of teaching and learning activities in the classroom are not focused on textbook-based activities. Even in international textbook research studies the methods focused primarily on textbook-based activities are sporadic. In the paper the strengths and weaknesses of available techniques are discussed and the methods for exploring the textbook use are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0570" target="_blank" >GA406/08/0570: Užívání učebnic na 2. stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogický výzkum jako podpora současné školy - sborník sdělení

  • ISBN

    978-80-7041-287-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku