Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA0900RD8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A0900RD8 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užívání učebnic na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém
Popis výsledku v původním jazyce
Závěry z provedeného předvýzkumu dokládají, že učebnice jakožto kurikulární artefakt, je ve výuce užívána za různým účelem, v různých fázích a formách výuky, z čehož vyplývají i specifické činnosti aktérů výuky (učitele a žáka) s ní spojené. Úkolem badatele proto zůstává nalezení vhodného designu výzkumu, který by zachytil a následně analyzoval široké spektrum těchto aktivit. V příspěvku budou diskutovány silné stránky a limity podporovaných technik ve výzkumu užívání učebnic na 2. stupni ZŠ. Tato teoretická diskuse je součástí metodologické přípravy první etapy výzkumného grantu GAČR.
Název v anglickém jazyce
Textbook use in lower secondary schools as a research issue
Popis výsledku anglicky
The pre-study findings indicate that the textbooks in the classroom are used for different purposes. As a consequence specific textbook-based activities emerge in teaching and learning. It is a researcher?s task to find out the appropriate research design to detect and consequently to analyze the broad range of such activities. The most frequent techniques of data collecting used for description of teaching and learning activities in the classroom are not focused on textbook-based activities. Even in international textbook research studies the methods focused primarily on textbook-based activities are sporadic. In the paper the strengths and weaknesses of available techniques are discussed and the methods for exploring the textbook use are suggested.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0570" target="_blank" >GA406/08/0570: Užívání učebnic na 2. stupni základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum jako podpora současné školy - sborník sdělení
ISBN
978-80-7041-287-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—