Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F14%3A43886587" target="_blank" >RIV/44555601:13440/14:43886587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://eprints.soton.ac.uk/374809/1/ICMT-2014_proceedings150311.pdf" target="_blank" >http://eprints.soton.ac.uk/374809/1/ICMT-2014_proceedings150311.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents one of the findings of a longitudinal research project focusing on improving culture of problem solving by pupils through the use of various heuristic solving strategies. The paper classifies how teachers work with textbooks in mathematics lessons. It shows changes in approaches of teachers involved in the experiment to the use of mathematics textbooks in the classroom that are the consequence of their experimental teaching. The findings are based on questionnaires and in-depth interviews with the participating teachers. The survey shows there is a shift towards creativity in these teachers' approaches to the use of textbooks. A significant increase in their autonomy was observed. The findings of the survey are very important for teachers' school practice as well as for pre- and in-service teacher training.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents one of the findings of a longitudinal research project focusing on improving culture of problem solving by pupils through the use of various heuristic solving strategies. The paper classifies how teachers work with textbooks in mathematics lessons. It shows changes in approaches of teachers involved in the experiment to the use of mathematics textbooks in the classroom that are the consequence of their experimental teaching. The findings are based on questionnaires and in-depth interviews with the participating teachers. The survey shows there is a shift towards creativity in these teachers' approaches to the use of textbooks. A significant increase in their autonomy was observed. The findings of the survey are very important for teachers' school practice as well as for pre- and in-service teacher training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014)

  • ISBN

    978-0-85432-985-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    357-364

  • Název nakladatele

    Southampton Education School, University of Southampton

  • Místo vydání

    Southampton, UK

  • Místo konání akce

    Southampton, UK

  • Datum konání akce

    29. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku