Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F14%3A43886587" target="_blank" >RIV/44555601:13440/14:43886587 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://eprints.soton.ac.uk/374809/1/ICMT-2014_proceedings150311.pdf" target="_blank" >http://eprints.soton.ac.uk/374809/1/ICMT-2014_proceedings150311.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents one of the findings of a longitudinal research project focusing on improving culture of problem solving by pupils through the use of various heuristic solving strategies. The paper classifies how teachers work with textbooks in mathematics lessons. It shows changes in approaches of teachers involved in the experiment to the use of mathematics textbooks in the classroom that are the consequence of their experimental teaching. The findings are based on questionnaires and in-depth interviews with the participating teachers. The survey shows there is a shift towards creativity in these teachers' approaches to the use of textbooks. A significant increase in their autonomy was observed. The findings of the survey are very important for teachers' school practice as well as for pre- and in-service teacher training.
Název v anglickém jazyce
Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook
Popis výsledku anglicky
The paper presents one of the findings of a longitudinal research project focusing on improving culture of problem solving by pupils through the use of various heuristic solving strategies. The paper classifies how teachers work with textbooks in mathematics lessons. It shows changes in approaches of teachers involved in the experiment to the use of mathematics textbooks in the classroom that are the consequence of their experimental teaching. The findings are based on questionnaires and in-depth interviews with the participating teachers. The survey shows there is a shift towards creativity in these teachers' approaches to the use of textbooks. A significant increase in their autonomy was observed. The findings of the survey are very important for teachers' school practice as well as for pre- and in-service teacher training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014)
ISBN
978-0-85432-985-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
357-364
Název nakladatele
Southampton Education School, University of Southampton
Místo vydání
Southampton, UK
Místo konání akce
Southampton, UK
Datum konání akce
29. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—