Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10391377" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10391377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mathematik.uni-dortmund.de/ieem/erme_temp/CERME10_Proceedings_final.pdf" target="_blank" >http://www.mathematik.uni-dortmund.de/ieem/erme_temp/CERME10_Proceedings_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of a larger investigation looking to get a deeper insight how particular teacher beliefs influence the role of the teacher, the students, and textbook materials in arguments that take place in one classroom, this study shows specific teacher beliefs that determine the role of each of the two other factors: the students&apos; contributions and the textbook influence. This paper presents findings observed in a case study of a teacher who holds more traditional beliefs about teaching and learning of mathematics, in a 7th grade classroom. Namely, I present cases of conflict in preferences for particular warrant forms between: a) the teacher and the textbook authors b) the teacher&apos;s own beliefs, and c) the teacher and the students. I then interpret these in terms of the teacher&apos;s particular beliefs and show how they affect the theoretical model.

  • Název v anglickém jazyce

    Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom

  • Popis výsledku anglicky

    As part of a larger investigation looking to get a deeper insight how particular teacher beliefs influence the role of the teacher, the students, and textbook materials in arguments that take place in one classroom, this study shows specific teacher beliefs that determine the role of each of the two other factors: the students&apos; contributions and the textbook influence. This paper presents findings observed in a case study of a teacher who holds more traditional beliefs about teaching and learning of mathematics, in a 7th grade classroom. Namely, I present cases of conflict in preferences for particular warrant forms between: a) the teacher and the textbook authors b) the teacher&apos;s own beliefs, and c) the teacher and the students. I then interpret these in terms of the teacher&apos;s particular beliefs and show how they affect the theoretical model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education CERME10

  • ISBN

    978-1-873769-73-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    291-298

  • Název nakladatele

    DCU Institute of Education and ERME

  • Místo vydání

    Dublin, Ireland

  • Místo konání akce

    Dublin, Ireland

  • Datum konání akce

    1. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000467053300035