Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10391377" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10391377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.mathematik.uni-dortmund.de/ieem/erme_temp/CERME10_Proceedings_final.pdf" target="_blank" >http://www.mathematik.uni-dortmund.de/ieem/erme_temp/CERME10_Proceedings_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom
Popis výsledku v původním jazyce
As part of a larger investigation looking to get a deeper insight how particular teacher beliefs influence the role of the teacher, the students, and textbook materials in arguments that take place in one classroom, this study shows specific teacher beliefs that determine the role of each of the two other factors: the students' contributions and the textbook influence. This paper presents findings observed in a case study of a teacher who holds more traditional beliefs about teaching and learning of mathematics, in a 7th grade classroom. Namely, I present cases of conflict in preferences for particular warrant forms between: a) the teacher and the textbook authors b) the teacher's own beliefs, and c) the teacher and the students. I then interpret these in terms of the teacher's particular beliefs and show how they affect the theoretical model.
Název v anglickém jazyce
Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom
Popis výsledku anglicky
As part of a larger investigation looking to get a deeper insight how particular teacher beliefs influence the role of the teacher, the students, and textbook materials in arguments that take place in one classroom, this study shows specific teacher beliefs that determine the role of each of the two other factors: the students' contributions and the textbook influence. This paper presents findings observed in a case study of a teacher who holds more traditional beliefs about teaching and learning of mathematics, in a 7th grade classroom. Namely, I present cases of conflict in preferences for particular warrant forms between: a) the teacher and the textbook authors b) the teacher's own beliefs, and c) the teacher and the students. I then interpret these in terms of the teacher's particular beliefs and show how they affect the theoretical model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education CERME10
ISBN
978-1-873769-73-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
291-298
Název nakladatele
DCU Institute of Education and ERME
Místo vydání
Dublin, Ireland
Místo konání akce
Dublin, Ireland
Datum konání akce
1. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467053300035