Argumentace ve výuce : Případová studie role učitele v utváření epistemického klimatu při diskusi bohaté na argumenty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107653" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107653 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Argumentace ve výuce : Případová studie role učitele v utváření epistemického klimatu při diskusi bohaté na argumenty
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem našeho výzkumu je popsat způsoby, jak zkušená učitelka vede diskusi bohatou na argumenty a jaká pravidla pro diskusi nastavuje. Výzkumnou otázku zužujeme na to, jakou roli učitele zastává v utváření epistemic climate při diskusi bohaté na argumenty. Postupně chceme ukázat, jakým způsobem učitelka zasahuje do diskuse, podporuje žáky k argumentaci a vede žáky k porozumění epistemic level of knowledge. Při zkoumání epistemic climate se zaměřeujeme především na dva její komponenty, epistemic beliefs of teacher and pedagogic practices of teacher. Epistemic beliefs are socially constructed through epistemic climate. Proto je logické zkoumat, jakým způsobem se na utváření epistemic climate beliefs učitel řídící classroom discourse a vytvářející tak záměrně či nezáměrně epistemic climate. Metodologicky využíváme případové studie zkušené učitelky, která absolvovala teacher development programe zaměřený na rozvoj dialogického vyučování, jejíž žáci produkují v našem vzorku (n=639) nadprůměrné množství kvalitních argumentů v hodině.
Název v anglickém jazyce
Argumentation in education : A case study of the role of a teacher in shaping an epistemic climate in an argument-rich discussion
Popis výsledku anglicky
The aim of our research is to describe the ways in which an experienced teacher conducts an argument-rich discussion and what rules the discussion sets. We narrow the research question to what role the teacher plays in shaping the epistemic climate in an argument-rich discussion. Gradually we want to show how the teacher intervenes in the discussion, encourages pupils to argue and leads pupils to understand the epistemic level of knowledge. When examining the epistemic climate, we focus primarily on two of its components, the epistemic beliefs of the teacher and the pedagogical practices of the teacher. Epistemic beliefs are socially constructed through an epistemic climate. Therefore, it is logical to examine how the teacher managing the classroom discourse is creating the epistemic climate beliefs and thus creating an epistemic climate intentionally or unintentionally. We methodologically use case studies of an experienced teacher who completed a teacher development program focused on the development of dialogical teaching, whose pupils produce (in our sample (n = 639) an above-average number of quality arguments per hour).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů