The Teacher´S Wellbeing In Teacher-Student Interactions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63544378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63544378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6691" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6691</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2021.6691" target="_blank" >10.15393/j5.art.2021.6691</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Teacher´S Wellbeing In Teacher-Student Interactions
Popis výsledku v původním jazyce
The teacher's experience of well-being and satisfaction significantly affects classroom climate and student work. Teachers interact with various individuals at work, including colleagues and parents, but interactions with students have the most decisive influence on all positive and negative emotions involved. This literature review main aim is to determine how teacher well-being has been researched concerning student-teacher interactions in the classroom and how these interactions affect the teacher's wellbeing.
Název v anglickém jazyce
The Teacher´S Wellbeing In Teacher-Student Interactions
Popis výsledku anglicky
The teacher's experience of well-being and satisfaction significantly affects classroom climate and student work. Teachers interact with various individuals at work, including colleagues and parents, but interactions with students have the most decisive influence on all positive and negative emotions involved. This literature review main aim is to determine how teacher well-being has been researched concerning student-teacher interactions in the classroom and how these interactions affect the teacher's wellbeing.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG EDUCATION: the XXI century
ISSN
2308-7234
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—