Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE USE OF TEXTBOOKS IN DIFFERENT APPROACHES - HEJNY METHOD, MONTESSORI AND TRADITIONAL APPROACH IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10392168" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10392168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE USE OF TEXTBOOKS IN DIFFERENT APPROACHES - HEJNY METHOD, MONTESSORI AND TRADITIONAL APPROACH IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study reports on the use of (or lack thereof) textbooks in three different elementary level mathematics teaching methods - the Hejny method, the Montessori method, and the traditional approach. The aim of this study was to find out if the teachers, using the different teaching methods, use textbooks while teaching mathematics and if the textbooks play a key role in their classrooms. Analysis of interviews with six teachers showed that using textbooks depends on the teaching method. With the Hejny method and the traditional approach, textbooks (workbooks) are followed. On the other hand, teachers see them as the source of inspiration in the Montessori method.

  • Název v anglickém jazyce

    THE USE OF TEXTBOOKS IN DIFFERENT APPROACHES - HEJNY METHOD, MONTESSORI AND TRADITIONAL APPROACH IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The present study reports on the use of (or lack thereof) textbooks in three different elementary level mathematics teaching methods - the Hejny method, the Montessori method, and the traditional approach. The aim of this study was to find out if the teachers, using the different teaching methods, use textbooks while teaching mathematics and if the textbooks play a key role in their classrooms. Analysis of interviews with six teachers showed that using textbooks depends on the teaching method. With the Hejny method and the traditional approach, textbooks (workbooks) are followed. On the other hand, teachers see them as the source of inspiration in the Montessori method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    91-100

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV, FAC EDUC

  • Místo vydání

    PRAGUE 1

  • Místo konání akce

    Charles Univ, Fac Educ, Prague

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100009