Zkušenosti učitele matematiky vyučované Hejného metodou ve střetu s metodou tradiční
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501CTK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501CTK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti učitele matematiky vyučované Hejného metodou ve střetu s metodou tradiční
Popis výsledku v původním jazyce
Analyzujeme profesní zkušenosti autora, vysokoškolského učitele matematiky, s výukou matematiky ve 3. ročníku ZŠ Hejného metodou. Shrnujeme důvody rozhodnutí získat tyto praktické zkušenosti, počáteční administrativní, organizační, obsahová a metodická úskalí konfrontace tradiční a konstruktivistické metody výuky matematiky v různých třídách jednoho ročníku stejné školy i v časové posloupnosti, kdy žáci po dvou letech tradiční výuky přešli k výuce konstruktivistické. Klíčovým příspěvkem je porovnání obsahu učebnice matematiky 3. ročníku (Hejný a kol., 2009) se Školním vzdělávacím programem ZŠ Matiční, Ostrava, v části matematika, 3. ročník. Připojujeme ukázky žákovských řešení úloh z Hejného učebnice pro 3. ročník a stručný komentář jejich přístupu k jednotlivým tématům.
Název v anglickém jazyce
Experience of Mathematics Teacher with Hejny's Method in Contrast with the Traditional Method
Popis výsledku anglicky
We analyse professional experiences of the author, university teacher of Mathematics, with the teaching of Mathematics in the 3rd grade of primary school using the Hejny?s method. It summarises the reasons for obtaining this practical experience and details the initial administrative, organisational, content and methodical difficulties of confrontation between the traditional and constructivist method of Mathematics teaching in different classrooms of one grade of the same school in time, with pupils switching to the constructivist method after two years of being taught the traditional way. The key part is the comparison of Hejny?s Mathematics textbook for 3rd graders (Hejny et al., 2009) with the School Educational Programme of Maticni Primary Schoolin Ostrava, mathematics for 3rd graders part. We include examples of exercises from Hejny?s textbook solved by pupils and a brief commentary on their approach to individual subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Acta Universitis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica IX
ISBN
978-80-244-4062-0
ISSN
0862-9765
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
279-283
Název nakladatele
Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
23. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—