Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti učitele matematiky vyučované Hejného metodou ve střetu s metodou tradiční

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501CTK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501CTK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti učitele matematiky vyučované Hejného metodou ve střetu s metodou tradiční

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analyzujeme profesní zkušenosti autora, vysokoškolského učitele matematiky, s výukou matematiky ve 3. ročníku ZŠ Hejného metodou. Shrnujeme důvody rozhodnutí získat tyto praktické zkušenosti, počáteční administrativní, organizační, obsahová a metodická úskalí konfrontace tradiční a konstruktivistické metody výuky matematiky v různých třídách jednoho ročníku stejné školy i v časové posloupnosti, kdy žáci po dvou letech tradiční výuky přešli k výuce konstruktivistické. Klíčovým příspěvkem je porovnání obsahu učebnice matematiky 3. ročníku (Hejný a kol., 2009) se Školním vzdělávacím programem ZŠ Matiční, Ostrava, v části matematika, 3. ročník. Připojujeme ukázky žákovských řešení úloh z Hejného učebnice pro 3. ročník a stručný komentář jejich přístupu k jednotlivým tématům.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience of Mathematics Teacher with Hejny's Method in Contrast with the Traditional Method

  • Popis výsledku anglicky

    We analyse professional experiences of the author, university teacher of Mathematics, with the teaching of Mathematics in the 3rd grade of primary school using the Hejny?s method. It summarises the reasons for obtaining this practical experience and details the initial administrative, organisational, content and methodical difficulties of confrontation between the traditional and constructivist method of Mathematics teaching in different classrooms of one grade of the same school in time, with pupils switching to the constructivist method after two years of being taught the traditional way. The key part is the comparison of Hejny?s Mathematics textbook for 3rd graders (Hejny et al., 2009) with the School Educational Programme of Maticni Primary Schoolin Ostrava, mathematics for 3rd graders part. We include examples of exercises from Hejny?s textbook solved by pupils and a brief commentary on their approach to individual subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acta Universitis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica IX

  • ISBN

    978-80-244-4062-0

  • ISSN

    0862-9765

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    279-283

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    23. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku