Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE HOMEWORK IN DIFFERENT APPROACHES - SCHEMEORIENTED, MONTESSORI AND UNDESIGNATED APPROACH IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10404019" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10404019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE HOMEWORK IN DIFFERENT APPROACHES - SCHEMEORIENTED, MONTESSORI AND UNDESIGNATED APPROACH IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article reports on assigning homework in three different elementary level teaching methods for mathematics in the Czech Republic: the Scheme-oriented approach, the Montessori method, and the undesignated mainstream approach. The aim of this study was to find out if the teachers, using the different teaching methods, assign homework in teaching mathematics; for what purposes they as-sign it; and if they find it effective. Analysis of interviews with six teachers showed that assigning homework partly depends on the teaching method. With the undesignated mainstream approach, homework is assigned daily. In the Montessori method and Scheme oriented approach teachers see them as the op-portunity for children to finish their work or to look back and correct their own mistakes.

  • Název v anglickém jazyce

    THE HOMEWORK IN DIFFERENT APPROACHES - SCHEMEORIENTED, MONTESSORI AND UNDESIGNATED APPROACH IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    This article reports on assigning homework in three different elementary level teaching methods for mathematics in the Czech Republic: the Scheme-oriented approach, the Montessori method, and the undesignated mainstream approach. The aim of this study was to find out if the teachers, using the different teaching methods, assign homework in teaching mathematics; for what purposes they as-sign it; and if they find it effective. Analysis of interviews with six teachers showed that assigning homework partly depends on the teaching method. With the undesignated mainstream approach, homework is assigned daily. In the Montessori method and Scheme oriented approach teachers see them as the op-portunity for children to finish their work or to look back and correct their own mistakes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    88-98

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education, Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800007